۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱:۰۸
کد خبرنگار: 2220
کد خبر: 85619847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار : ماندگاری آب‌های سطحی در خوزستان کاهش می یابد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: باتوجه به اجرای پروژه های جدید شهرداری اهواز و آب و فاضلاب استان و همچنین عزم جدی شرکت های صنعتی برای حمایت از این طرح‌ها، ماندگاری آب‌های سطحی در معابر شهری به خصوص در اهواز به حداقل ممکن خواهد رسید.

به گزارش ایرنا ، علی‌اکبر حسینی محراب عصر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع آب‌گرفتگی و سیلاب، اظهار کرد: شهرداری اهواز برای رفع مشکل آبگرفتگی و ماندگاری آب‌های سطحی در سطح خیابان ها کار اجرایی چندین طرح جمع آوری آب‌های سطحی را امروز پیش از آغاز بارندگی‌ها آغاز کرد که در رفع آبگرفتگی های معابر تأثیرگذار خواهند بود.

وی با تاکید به اینکه برای جلوگیری از آبگرفتگی و یا کاهش زمان ماندگاری روان آب در زمان بارش باران باید لایروبی خطوط، بهره گیری از تجهیزات و ایستگاه‌های پمپاژ، رفع مشکلات نقاط بحرانی و ریزشی از سوی دستگاه‌های مربوطه در دستور کار قرار گیرد افزود: اکنون در مناطق غرب اهواز، منطقه گلستان، شهرک رزمندگان ، معین زاده ، بلوار کارگر طرح های موثری آغاز شده است که اگر امسال به بهره برداری برسد مشکلات این مناطق برطرف می شود.

استاندار خوزستان گفت: همچنین در مناطق ۷ و ۸ شهرداری از سمت سپیدار و منبع آب تا خروجی ایستگاه پیشوا، طرح خوبی با کمک آب و فاضلاب اهواز در حال اجرا است که با اجرای این طرح، شرایط بحرانی سال گذشته دیگر تکرار نخواهد بود.

وی بیان کرد: باتوجه به تقسیم کاری که بین شهرداری های اهواز، آب و فاضلاب و دستگاه‌هایی نظیر نفت، ملی حفاری، فولاد خوزستان و پتروشیمی ها صورت گرفته، امسال مردم شاهد اجرای طرح های خوبی در جهت رفع آبگرفتگی معابر خواهند بود.

حسینی محراب خاطرنشان کرد: در زمینه جوی و کانال های در معرض ریزش و مشکلات موتورپمپ ها نیز تمهیدات لازم برای لایروبی و تعمیر اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: در برخی مناطق اهواز سال گذشته با ۲۰ دقیقه قطعی برق ، آبگرفتگی معابر ایجاد می شد اما امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته این مشکل رخ نخواهد داد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اکنون هر شهردار به‌عنوان فرماندار منطقه انتخاب شده و در مناطق شهری نیز باید تقسیم کار صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شهرداری و آبفا سال گذشته همکاری لازم را با یکدیگر نداشتند اما امسال طرح های جدیدی پیش بینی شده تا هر دو دستگاه متولی کار باشند و قرار شد شهردارها نیز برای فعالیت بیشتر، تقویت شده و دستگاه‌های معین هر منطقه نیز مشخص شوند.

حسینی محراب همچنین در زمینه خروجی آب از ایستگاه‌های اطراف اهواز نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و برنامه‌های کلان جهت رفع آب‌های سطحی نیز به تمامی فرمانداران و دستگاه‌های شهرستان‌ها نیز ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، آبگرفتگی جوی و جدول و خیابان به هنگام بارندگی و ماندگاری روان آب ها از مشکلات مزمن و خسارت زا اهواز و برخی دیگر از مناطق شهری استان خوزستان است مشکلی که برخاسته از جغرافیای مسطح این استان و نیز ضعف زیرساخت های مورد نیاز برای پیشگیری و دفع فاضلاب و اب های سطحی در معابر شهری است.

هرچند در سال های گذشته تلاش های موثری برای کاهش ابگرفتگی و نیز کاستن از زمان ماندگاری اب در معابر شهری خوزستان انجام گرفته است اما اجماع عمومی براین است که حل این مشکل پردامنه نیازمند اجرای طرح جامع دفع آب‌های سطحی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha