۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۶
کد خبر: 85619947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت مقبره مرشد در ماهان کرمان آغاز شد

۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۶
کد خبر: 85619947
مرمت مقبره مرشد در ماهان کرمان آغاز شد

کرمان - ایرنا - مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهان گفت: نخستین فاز مرمت بنای مقبره مرشد ماهان از محل اعتبارات ملی (مرمت ابنیه تاریخی) آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، امین ماهانی روز دوشنبه در خصوص مرمت این بنا افزود: عملیات مرمت مقبره مرشد ماهان با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماهان در ادامه بیان کرد: این فاز مرمت شامل شامل مرمت گنبد، جداره، بندکشی، اندود کاری و استحکام بخشی بنا است.

وی اظهار داشت: مقبره مرشد مربوط به اواخر دوره قاجار و ابتدای پهلوی اول است که به صورت یک گنبد چهار طاقی ساخته شده، برای اولین بار طی ۱۰۰ سال گذشته مرمت می‌شود.

ماهانی افزود: این بنا که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بخشی از مجموعه تاریخی است که شامل گنبد مقبره، کاروانسرا، خانقاه و چند خانه باغ تاریخی در مسیر قنات فرمیتن و کاروان‌های ماهان به بم و جیرفت قرار داشته است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی ماهان در پایان خاطرنشان کرد: فازهای عملیات بهسازی و ایجاد فضای سبز پیرامونی توسط مشاور تهیه و در مراحل تعریف شده بعدی عملیاتی می‌شود، تا به عنوان یک جاذبه گردشگری در ماهان بیش از پیش به گردشگران معرفی و در چرخه توسعه گردشگری این شهر موثر واقع شود.

شهر ماهان در فاصله ۲۸ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha