مدرسه ۱۲ کلاسه در نیمروز منطقه سیستان افتتاح شد

زابل - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان نیمروز به منظور ارتقای فضای آموزشی در مناطق محروم با اعتبار بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

میثم لکزایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مدرسه با زیربنای یک هزار و ۳۸۰ متر مربع و اعتباری ببیش از ۱۷۰ میلیارد ریال با مشارکت بنیاد قلم‌چی و اعتبارات محرومیت‌زدایی دولت ساخته شده است.

وی به نقش ویژه این بنیاد در مشارکت با طرح‌های آموزشی کشور اشاره کرد و افزود: مدرسه ۱۲ کلاسه شهرستان نیمروز ۳۹۰ مین طرحی است که بنیاد آموزشی قلم چی مشارکت داشته و ۱۰ درصد طرح‌های افتتاح‌ شده توسط این بنیاد در سیستان و بلوچستان قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با تأکید بر اهمیت این طرح، ادامه داد: این مدرسه نتیجه توجه ویژه دولت و خیران به مناطق محروم است و با اعتبارات محرومیت‌زدایی، سرانه فضای آموزشی در این استان افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: به منظور کاهش فاصله فضای آموزشی در مناطق کم برخوردار تا میانگین کشوری، اعتباراتی برای استان‌های کم برخوردار پیش بینی شده که هر سال ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به سیستان و بلوچستان تخصیص می‌یابد و خوشبختانه توانسته‌ایم، ۴۲۰ کلاس درس به کلاس‌های در دست اجرا اضافه کنیم.

لک زایی همچنین به ۲ خبر مهم برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: بورسیه دانش‌آموزان زیر پوشش نهادهای حمایتی است که حدود ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در سیستان و بلوچستان را شامل می‌شود و تا کنون چهار هزار نفر از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: تأمین محتوای آموزشی برای مدارس یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان است که براساس تفاهم‌نامه‌ای، تمام مدارس با اولویت مدارسی که زیرساخت‌های مناسب دارند، به محتوای آموزشی دسترسی پیدا خواهند کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در مجموع ۳۵ طرح آموزشی با ۱۷۸ کلاس درس در استان آغاز کرده و بیش از ۵۰ کلاس درس دیگر نیز در حال تکمیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha