۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85619995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هفتم اکتبر و ادعاهای کذب تل آویو/جامعه جهانی نسل کشی در غزه را متوقف کند

تهران- ایرنا- رئیس یک مرکز حقوق بشری ضمن کذب توصیف کردن ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره هفتم اکتبر، از جامعه جهانی خواست که جنگ نسل کشی در غزه را پایان دهد.

به گزارش امروز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «صلاح عبدالعاطی» رئیس نهاد حقوق بشری فلسطینی «حشد» گفت: آنچه اشغالگران درباره هفتم اکتبر و حوادث رخ داده در آن از کشتن کودکان و زنان و اسارت زن باردار ترویج می‌دهند، ادعاهایی است که نتایج تحقیقات بین المللی، کذب بودن آنرا اثبات کرده است.

عبدالعاطی بیان کرد: هدف این ادعاها توجیه حمله گسترده و نسل کشی است که اشغالگران در غزه به راه اندخته اند. رسانه های بین المللی کذب بودن روایت اسرائیل را اثبات کرده‌اند. حتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در این زمینه عقب نشینی کرد. هر آنکه حامی این اشغالگران است و بدون ارزیابی دقیق این ادعاها را تایید کرده است، باید مورد بازخواست قرار گیرد.

وی افزود: این متاسفانه اوج جانب‌داری و دوگانگی است که از سوی آمریکا و غرب دنبال می شود. حمایت گسترده غرب اجازه ارتکاب کشتار در غزه را داده است. هدف اشغالگران از ترویج دروغ ها به دست آوردن مشروعیت گسترده برای کشتن غیرنظامیان و حمله به غزه بود.

عبدالعاطی تاکید کرد: زمان آن فرارسیده است که جامعه جهانی به وظیفه خود در توقف جنگ علیه غزه عمل و سرازیر شدن کمک به غزه را تضمین کند.

به گزارش ایرنا، در حالی که جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه امروز دوشنبه، هفتم اکتبر یک سال را پشت سر گذاشته و وارد دومین سال خود شده است که ارتش این رژیم به حملات خشونت آمیز هوایی و زمینی خود با هدف قرار دادن منازل مسکونی و تجمعات فلسطینی‌ها بدون هشدار قبلی در مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و این حملات خسارات جانی و مادی قابل توجهی را به دنبال دارد.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اغلب مناطقی را هدف قرار می‌دهند که تل‌آویو ادعا می‌کرد «مناطق بشردوستانه امن» هستند و فلسطینی‌ها را مجبور می‌کرد تحت شرایط غیرانسانی به آنجا مهاجرت کنند.

ماشین کشتار رژیم صهیونیستی همچنین کل مناطق مسکونی و محله‌ها را به تلی از آوارها تبدیل کرد و ساختمان‌ها، برج‌های مسکونی، مؤسسات دولتی و خصوصی و بخش اقتصادی را هدف قرار داد.

طبق آمار دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه از زمان شروع جنگ غزه در هفت اکتبر۲۰۲۳، ارتش رژیم صهیونیستی نوار غزه را با حدود ۸۳ هزار تن مواد منفجره از جمله سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی مانند بمب‌هایی با ۲۰۰ پوند مواد منفجره، بمباران کرده است.

این مواد منفجره که بر سر غیرنظامیان در سراسر نوار غزه ریخته شد، تا روز جمعه حدود ۴۱۸۰۲ فلسطینی از جمله ۱۶۸۹۱ کودک، ۱۱۴۵۸ زن، ۹۸۶ پرسنل پزشکی، ۱۷۴ خبرنگار و ۸۵ عضو دفاع مدنی را به شهادت رساند.

به گفته دفتر دولتی غزه، تعداد زیاد کشته‌ها منجر به یتیم شدن حدود ۲۵۹۷۳ کودک در نوار غزه شده است. آنها بدون والدین خود یا یکی از آنها زندگی می‌کنند. این رقم، تعداد کل کودکان یتیم در نوار غزه را به ۵۲۳۲۲ کودک افزایش می‌دهد. در حالی که بر اساس گزارش سازمان آمار فلسطین، تعداد آنها تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۶۳۴۹ نفر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha