۶ شکارچی حرفه‌ای در پارک ملی تندوره خراسان رضوی دستگیر شدند

مشهد-ایرنا- رییس پارک ملی تندوره شهرستان درگز گفت: گروه ۶ نفره ای از شکارچیان حرفه‌ای که از شهرهای مجاور برای شکار حیوانات وحشی حمایت شده در منطقه شکار ممنوع مرزی، وارد شهرستان درگز شده بودند با تلاش ۲۴ ساعته و شبانه روزی محیط بانان پارک ملی تندوره بازداشت شدند.

مدثر تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش‌های موثق مردمی مبنی بر ورود تعدادی از شکارچیان به منطقه شکار ممنوع مرزی، ماموران یگان حفاظت پارک ملی تندوره شهرستان درگز پس از انجام کارهای اطلاعاتی و بررسی میدانی دقیق، با انجام عملیات طولانی و پیچیده پس از ۱۳ ساعت تلاش و اجرای عملیات کمین موفق به دستگیری این شکارچیان متخلف شدند.

وی ادامه داد: از این متخلفان، لاشه یک راس قوچ وحشی و یک راس کل وحشی، ۲ قبضه اسلحه شکاری ۲۷۰، دوربین دوچشمی ، بیسیم و سایر ادوات شکار کشف شد.

رییس پارک ملی تندوره شهرستان درگز با قدردانی از همکاری مردم فهیم و طبیعت دوست شهرستان و مرزبانان گروهان مرزی نوخندان، از مردم خواست تا در صورت مواجهه با تخلفات محیط زیستی، مراتب را هرچه سریع تر به اداره محیط زیست درگز اطلاع دهند تا در حفظ و صیانت از انفال و نعمتهای خدادادی سهیم باشند.

تیموری افزود: عوامل اصلی این تخلف با نظر قاطع بازپرس پرونده، روانه زندان شدند .

وی اضافه کرد: راه‌های ارتباطی برای گزارش تخلفات، سامانه ۱۵۴۰ و تماس با شماره تلفن ۰۵۱۴۶۲۲۲۲۸۴ است.

پارک ملی ۷۳ هزار و ۴۳۵ هکتاری "تندوره" به عنوان یکی از بهترین زیستگاه‌های وحوش در ایران به ویژه "قوچ و میش اوریال" در محدوده شهرستان درگز قرار دارد. پنج گونه از هفت‌ گونه گربه‌سانان ایران یعنی "پلنگ ایرانی، گربه جنگلی، گربه دشتی، گربه پالاس و سیاه‌گوش اورآسیا" در همین منطقه از درگز زندگی می‌کنند.

درگز در ۲۶۴ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha