گنبدکاووس آماده برگزاری آورد اسبدوانی پاییزه است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس از آمادگی این شهرستان برای برگزاری فصل جدید آورد (مسابقات) اسبدوانی پاییزه خبر داد و گفت: بر اساس گاهشمار فدراسیون سوارکاری، پنجشنبه سوم آبان امسال این رخداد ورزشی در گنبدکاووس آغاز خواهد شد.

ذکریا فرامرزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقدمات برگزاری موسم جدید آورد پاییزه گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، فراهم است.

وی اضافه کرد: بهسازی و تسطیح پیست با تزریق ۳۰۰ تُن ماسه بادی، رنگ آمیزی دپار (محل قرار گرفتن اسب‌ها قبل از شروع مسابقه)، ترمیم جاده مانژ (محل نگهداری اسب‌ها) به میدان و نیز نرده‌ها و فنس‌های اطراف مجموعه سوارکاری، شاداب سازی فضای سبز و انجام نظافت عمومی از جمله اقدامات انجام شده برای برگزاری مطلوب مسابقات فصل جدید اسبدوانی در گنبدکاووس بوده است.

گنبدکاووس آماده برگزاری آورد اسبدوانی پاییزه است

فرامرزی، ساماندهی نیروهای اجرایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای مالکان، مربیان و چابکسواران درخصوص آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات مسابقات اسبدوانی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط هیات سوارکاری گنبدکاووس با هماهنگی هیات استان قبل از آغاز موسم جدید مسابقات اسبدوانی این شهرستان برشمرد و ادامه داد: امسال افزایش جوایز این رخداد ورزشی با هماهنگی کمیته برگزاری و هیات سوارکاری گلستان و نیز مشورت با مالکان و مربیان به صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس همچنین افزود: هفته نخست این مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم آبان امسال با شرکت اسب‌هایی از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

فرامرزی بابیان اینکه مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس و در ادامه زمستانه قبل از ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: پس از ماه رمضان نیز ادامه این رخداد ورزشی برگزار و به فصل بهار منتهی خواهد شد.

به گفته وی، اطلاعیه نام نویسی مالکان برای هفته نخست مسابقات کورس پاییزه گنبدکاووس شنبه ۲۸ مهرماه صادر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات اسبدوانی در شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان «آق قلا و بندرترکمن» این استان نیز درحال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha