حکیم: فلسطین مساله اسلامی و عربی است که از آن دست نخواهیم کشید

بغداد- ایرنا- رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی به مناسبت سالروز عملیات طوفان الاقصی بر تلاش عراق برای پایان جنگ در نوار غزه و لبنان تاکید کرد و گفت: فلسطین قضیه اسلامی و عربی خواهد ماند و از آن دست نخواهیم کشید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم در این پیام افزود: ما شاهد نخستین سالروز حماسه طوفان الاقصی هستیم که یک سال کامل از فداکاری‌های بزرگ در راه قضیه عادلانه و پروژه حق یک ملت عرب مسلمان است که در معرض آوارگی، تبعیض و کشتار جمعی در مقابل پروژه‌ای اسرائیلی قرار گرفته که به دنبال تبدیل قضیه فلسطین، به قضیه ملتی بی‌سرزمین و هویت به نحوی خودسرانه است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق، خاطرنشان کرد که طوفان الاقصی جداکننده بین دو دوره بود، اول «سیاست امر واقع» بر ملت آزاده فلسطین با آهن و آتش است و دیگری این است که میدان سطح آمادگی بالا برای دفاع از حق سلب شده و شناساندن بیش از پیش حقیت ملت فلسطین بر سرزمین آبا و اجدادی خود به جامعه بین المللی را ثابت کرده؛ حقی که ملت فلسطین هر قدر شرایط سخت باشد نمی‌تواند از آن کوتاه بیاید.

حکیم در این پیام گفت: به این مناسبت بر همبستگی و حمایت خود از دو ملت فلسطین و لبنان و حمایت مرجعیت، دولت و ملت عراق از دو ملت برادر و تلاش برای پایان جنگ و آتش بس و بسیج افکار عمومی در قبال مسائل امت تاکید می‌کنیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان ضمن درود به ملت قهرمان فلسطین و شهدا، مجروحان و آوارگانی که جان خود را در راه این قضیه و دفاع از حق گذاشتند، تاکید کرد که فلسطین قضیه اسلامی و عربی خواهد ماند که از آن دست نکشیده و نخواهیم کشید

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha