نماینده مجلس: دولت منابع مالی برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در اختیار دارد

اراک - ایرنا - نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت منابع مالی برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را دارد و کوتاهی در پرداخت قابل قبول نیست.

«ولی‌الله بیاتی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کوتاهی دولت در پرداخت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قابل قبول نیست و ۶ ماه از این مهم گذشته است.

وی بیان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت در این خصوص تذکر لازم را داده و باید به سرعت پرداخت عملیاتی شود، زیرا این مهم ۶ ماه تاخیر داشته و نیمی از سال گذشته است و بازنشستگان برای امرار معاش به این افزایش حقوق نیاز دارند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت عنوان می‌کند ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال به صورت علی‌الحساب تاکنون به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کرده اما باید همسان‌سازی اجرای شود تا بازنشستگان بتوانند از ارقام حقوقی مطلوب بهره‌مند شوند.

بیاتی افزود: رئیس مجلس بعد از تذکر به دولت، بنا دارد این موضوع را در جلسه سران قوا مطرح کند تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

وی در ادامه به روند پرداخت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم لحاظ و دولت مکلف شد طی سه سال برای این مهم اقدام کند که در سال اول ۴۰ درصد و در سال دوم و سوم ۳۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود و با توجه به اینکه دولت امسال با مشکل مواجه شد، این افزایش محقق نشده است.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha