۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85620204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موزه‌های گیلان به روی کودکان گشوده شد

۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85620204
موزه‌های گیلان به روی کودکان گشوده شد

رشت-ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بمناسبت هفته ملی کودک موزه‌های موزه میراث روستایی گیلان، موزه جنگ جهانی دوم و موزه چای لاهیجان بصورت رایگان به روی کودکان استان گشوده است.

ولی جهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: موزه‌ها گنجینه‌هایی برای انتقال فرهنگ پاسداشت هویت، اصالت و تاریخ به نسل نو است؛ از این رو تصمیم یادشده اتخاذ شد تا کودکان این دیار بصورت رایگان بمدت یکهفته از فضای موزه ها بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: گیلان با ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده و یک هزار و ۲۷۲ اثر ثبت شده در فهرست ملی، اکوموزه‌ای فراخ بر بلندای ایران است که امروز، میراث باستانی‌اش بازویی توانمند برای گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: ۲۷ موزه در استان وجود دارد که ۱۲ موزه در سه سال اخیر اضافه و به بهره‌برداری رسیده است؛ قلعه رودخان، ماسوله و موزه میراث روستایی سه جاذبه پیشگام در جذب گردشگرهستند.
وی یادآور شد: گنجینه بیستون رشت بدلیل تعمیرات قابل بازدید نیست؛ موزه میراث روستایی گیلان، موزه جنگ جهانی دوم و موزه چای لاهیجان توصیه می شود.
۱۴ تا ۲۰ مهرماه هفته ملی کودک نام گرفته‌است؛ «برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر»، «برای محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر»، «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر»، «برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده‌ای مسئولانه‌تر»، «برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر»، «برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر» و «برای رفاه کودکان، برای آینده‌ای با کیفیت و آسایش بالاتر» روز شمار هفته ملی کودک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha