امکان درختکاری پاییزه در سمنان و استقبال گرمساری‌ها از طرح زراعت چوب

سمنان - ایرنا - مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری سمنان با اشاره به امکان انتقال موسم درختکاری به پاییز در این استان برای بهره‌مندی از بارش‌ها و گفت: بیشترین استقبال از طرح زراعت چوب در شهرستان گرمسار ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر مرادی حقیقی روز دوشنبه در نشست بررسی اهداف طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سالن شهید نقاشیان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: موسم درختکاری اسفند هر سال است، اما با توجه به تنوع اقلیمی در سمنان می توان درختکاری را از زمستان به پاییز منتقل کرد تا درختان کاشته شده از بارش های پاییزی استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت افزود: در فرآیند اجرا، این طرح با مشکلات و چالش‌هایی مواجه شد و نیازمند آسیب شناسی است.

وی با بیان اینکه کارشناسان فنی و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد در استان سمنان می‌توانند برای شناسایی نقاط ضعف و قوت این طرح ورود کنند، ابراز کرد: سمت و سوی طرح کاشت نهال به سمت اصلاح در سالجاری پیش رود.

کاشت ۱۰۰ هزار نهال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با بیان اینکه بیشترین استقبال از طرح زراعت چوب استان در شهرستان گرمسار بود، اضافه کرد: در راستای ایجاد فضای سبز و قانون هوای پاک، سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نهال توسط منابع طبیعی، مردم و بخش خصوصی کاشته شد.

امکان درختکاری پاییزه در سمنان و استقبال گرمساری‌ها از طرح زراعت چوب

تولید سه میلیون اصله نهال در استان سمنان

وی گفت: ۱۱ هزار دانش آموز استان سال گذشته در قالب پویش طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کاشت نهال مشارکت داشتند.

مرادی‌حقیقی با اشاره به موضوع مراقبت و نگهداری از نهال‌های کاشته شده افزود: استان سمنان امسال تولید بیش از سه میلیون اصله نهال در سه نهالستان استان را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان بیان کرد: مشارکت صنایع در طرح‌های آبخیزداری و کاشت درخت در عرصه‌های منابع طبیعی اتفاق مثبتی است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با مساحت حدود ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha