۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85620255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هکتار نهالستان میوه در بجنورد احداث شد

۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۳
کد خبر: 85620255
پنج هکتار نهالستان میوه در بجنورد احداث شد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: شهرداری این شهر در سالجاری پنج هکتار نهالستان انواع میوه های هسته دار از طریق کشت رویشی و قلمه احداث کرد.

نادر نوروزی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: انواع گونه نهال میوه های هسته دار شامل سیب، گلابی، زردآلو، آلبالو، آلوچه، بادام و سنجد در نهالستان شهرداری تولید می شود.

وی افزود: نهال های میوه در پارک های جنگلی، محلات با تراکم ترافیک کمتر و حاشیه نشین با هدف توسعه فضای سبز، افزایش منابع درآمدی پایدار و تامین نهال مورد نیاز کاشت می شود.

نوروزی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید نهال مثمر در نهالستان شهرداری بجنورد، گفت: بذر انواع نهال‌های مثمر از جمله توت و هلو در زمینی به مساحت ۲ هکتار در نهالستان کشت شده و پیش بینی می شود حدود ۲۰۰ هزار اصله نهال مثمر تولید شود.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد ادامه داد: ۲۰ هزار اصله نهال سال گذشته به تبریز فروخته و ۷۰ هزار اصله نهال صنوبر زراعی جایگیزین آن خریداری شد،

وی افزود: همچنین پنج هزار اصله نهال به صورت رایگان به دهیاری ها و ۵۰۰ اصله نهال تحویل مدارس شد.

وسعت فضای سبز بجنورد بدون احتساب کمربند سبز، ۲۷۰ هکتار است و در مجموع مرکز استان یک هزار و ۳۰۰ هکتار فضای سبز دارد.

نهالستان شهرداری بجنورد ۲۲ هکتار وسعت دارد و سالانه بیش از ۲ میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر و انواع درختچه در آن تولید می شود.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha