آخرین جزئیات مرگ ومیرهای ناشی از مسمومیت الکلی در همدان/ جان باختگان ۱۰ مرد و یک زن هستند

همدان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: مسمومیت الکلی طی روزهای گذشته موجب مرگ ۱۱ نفر در ۲ شهرستان این استان شد که شامل ۱۰ مرد و یک زن می شود.

محمد مالمیر روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ۹ نفر از جان باختگان ناشی از مسمومیت الکلی مربوط به شهرستان همدان شامل هشت مرد و یک زن می شود، همچنین ۲ نفر از جانباختگان مربوط به شهرستان کبودرآهنگ است.

وی با بیان اینکه سن جانباختگان ناشی از مسمومیت الکلی بین ۱۹ تا ۶۷ سال است،یادآوری کرد: سال گذشته یازده نفر و سال ۱۴۰۱ طبق گزارش های موجود ۲۳ نفر بر اثر مسمومیت الکلی جان خود را در استان همدان از دست دادند و این آمار از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان ۱۱ نفر ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان اظهار کرد: الکل جزو پنج فاکتور بسیار خطرناک برای سلامت به شمار می آید و میزان و غلظت الکل مورد استفاده در مشروبات می تواند بسیار خطرناک باشد.

مالمیر همچنین با بیان اینکه متانول فقط از طریق دستگاه‌های آزمایشگاهی قابل تشخیص است،گفت: سوء مصرف و اعتیاد به الکل یکی از عوامل بروز اختلالات روانی و بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی نظیر نزاع، حوادث ترافیکی و دیگر جرائم است.

وی تاکید کرد: افراد سودجو برخی مواقع خواسته یا ناخواسته به مشروبات الکلی متانول اضافه می کنند که نوشیدن الکل اتیلیک یا متانول موجب بروز اختلال در ناحیه چشم شده و زیاده روی در مصرف آن، نابینایی و در نهایت مرگ فرد را در پی دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان افزود: مصرف مشروبات الکلی همزمان با داروهای مخدر از جمله ترامادول را در برخی مواقع شاهد هستیم که خطرات زیادی را به دنبال داشته و باعث مرگ فرد می‌شود.

مالمیر تاکید کرد: هیچ گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمپ شده نیز در بیشتر موارد در کارگاه های زیرزمینی تهیه و پلمپ می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha