ترافیک مرسولات پستی در آذربایجان شرقی ۲۱ درصد افزایش یافت

تبریز - ایرنا - مدیرکل پست آذربایجان شرقی گفت: در یکسال گذشته منتهی به ۱۵ مهرماه جاری، ترافیک مرسولات پستی در استان به هفت میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۰۰ مرسوله رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد بیشتر شد.

به گزارش ایرنا، جواد دباغ صادقی پور روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست با اشاره به اینکه در یکسال گذشته سهم پست استان از مجموع مرسولات کشوری ۲.۵۵ درصد بود، گفت: وزن مرسولات پستی استان در مدت یاد شده بیش از هشت میلیون تن بود که ۲۱.۰۹ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت.

وی تعداد مرسولات وارده به استان را ۶ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۵۰۹ مرسوله اعلام و اظهار کرد: این رقم نیز در مقایسه با سال قبل ۷.۳۸ درصد بیشتر شده است.

دباغ صادقی پور به بهره برداری تایید برخط نشانی محل سکونت در پست استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این خدمت، در حدود ۲۸۷ هزار سفر درون شهری کاهش یافته است.

وی همچنین از افرایش برون سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت در سال گذشته خبرداد و افزود: در این مدت، برون سپاری خدمات ۲ درصد بیشتر شد و از ۴۳ به ۴۵ درصد رسید.

هر نامه رسان روزانه پنج ساعت و ۲۸ دقیقه کار مفید انجام می دهد

مدیرکل پست استان با بیان اینکه ساعت مفید کاری هر نامه رسان در استان پنج ساعت و ۲۸ دقیقه است، گفت: این رقم در سال گذشته پنج ساعت و ۲۵ دقیقه بود و با توجه به افزایش مرسولات پستی و کمبود نیروی انسانی، این رقم سال به سال بیشتر می شود.

دباغ صادقی پور، سرانه مکانی (مراجعه توزیع کنندگان به آدرس مشتریان) در پست استان را ۹۵ مکان بیان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل که ۸۸ مکان و آدرس بود هشت درصد بیشتر شده و پست استان از این نظر در رتبه هشت کشوری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سرانه ترافیک موزعان نیز ۹۷ مرسوله و پنج درصد بیشتر از سال قبل است که استان از این حیث در رتبه هشتم کشوری جا دارد.

افزایش تعداد قراردادهای فروشگاه های اینترنتی با پست

دباغ صادقی پور با بیان اینکه پست سکوی تجارت الکترونیک است، گفت: سال گذشته با ۵۶۰ فروشگاه در استان برای توزیع و دریافت مبالغ قرار داد داشتیم که این رقم امسال به ۹۶۷ فروشگاه افزایش یافت که البته اگر محدودیت ها نباشد این ارقام تا ۱۰ برابر قابل افزایش است.

وی بیان کرد: از محل قراردادهایی که با فروشگاه های اینترنتی بسته شده این فروشگاه ها نزدیک به ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال فروش داشته اند که مبالغ آنها طبق استانداردها و قوانین بانک مرکزی، در وجه شان پرداخت می شود.

رضایتمندی مشتریان از خدمات پست رو به افزایش است

مدیرکل پست آذربایجان شرقی به نظرسنجی از مشتریان در مورد میزان رضایت از خدمات این شرکت و مشارکت ۴۵ درصدی آنها در این نظرسنجی گفت: این نظر سنجی که به صورت الکترونیکی و در مراحل قبول و توزیع صورت گرفته نشان می دهد که میزان رضایت مشتریان در مرحله قبول مرسوله ۹۷ درصد و در مرحله توزیع ۹۴.۸ درصد است.

اتمام صدور ژئوکد برای شهرهای استان

دباغ صادقی پور همچنین از اتمام صدور ژئوکد ( کدبندی مکانی) در تمامی مناطق شهری استان خبرداد و افزود: در این طرح برای ۸۴۵ هزار ساختمان در مناطق شهری استان ژئوکد صادر شد و تمامی ۴۱ دستگاهی که به نوعی با املاک سر و کار دارند می توانند از این خدمت نوین استفاده کنند.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه دوم نیز صدور ژئوکد برای خانه های روستایی در استان را آغاز می کنیم.

فعال شدن تلفن ۱۹۳ در استان

مدیرکل پست استان همچنین از فعال شدن سامانه تلفنی ۱۹۳ خبرداد و گفت: مشتریان از طریق این سامانه که به زحمت در استان دوباره فعال شده می توانند انتقادات، شکایات، پیشنهادات و همچنین پیگیری مرسولات را انجام دهند که البته در حال حاضر فقط از طریق تلفن ثابت امکان ارتباط با این شماره فراهم است و در آینده، از طریق تلفن همراه نیز فراهم می شود.

دباغ صادقی پور به چالش های پست استان نیز اشاره کرد و گفت: نرخ گذاری خدمات پستی از سوی دولت و کمبود منابع و عدم تخصیص زمین برای ایجاد هاب پستی در شمال غرب و همچنین مشکلات سخت افزاری در زمینه IT ( فناوری اطلاعات ) از جمله مشکلات پیش روی این شرکت است.

هر سال ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه جهانی پست ( UPU ) روز جهانی پست را در ۹ اکتبر جشن می گیرند تا اهمیت پست جهانی و کمک های UPU به جامعه و اقتصاد جهانی را نشان دهند.

روز جهانی پست امسال با ۱۸ مهر مصادف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha