۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 5613
کد خبر: 85620356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«جوکر۲» در صدر گیشه اما شکننده

۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85620356
«جوکر۲» در صدر گیشه اما شکننده

تهران- ایرنا- «جوکر ۲» ساخته تاد فیلیپس هرچند با وجود نقدهای ضعیف منتقدان و تماشاگران با ۱۲۱ میلیون دلار فروش در گیشه جهانی در صدر باکس آفیس قرار گرفت اما ممکن است پایان خوشی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، «جوکر: جنون مشترک»، موزیکال جدید بتمن، در آخر هفته حدود ۴۰ میلیون دلار به دست آورد و در صدر گیشه آمریکای شمالی قرار گرفت. اما این بسیار کمتر از افتتاحیه ۹۶.۲ دلاری فیلم اصلی «جوکر» در سال ۲۰۱۹ بود، فیلمی که برای واکین فینیکس اسکار بهترین بازیگر مرد را به ارمغان آورد و بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت.

دیوید آ. گراس، تحلیلگر صنعت سینما، آن را "یک افتتاحیه ضعیف برای دنباله بعدی در یک دنباله ابرقهرمانی" خواند.

جوکر فیلم شماره ۱ گیشه است، اما ممکن است پایان خوشی نداشته باشد.

در روایتی از وقایع، ادامه داستان تاد فیلیپس در سال ۲۰۱۹ در مورد شخصیت شرور بتمن در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

با اکران جوکر۲ بسیاری از کارشناسان از شرایط و سطح استقبال این فیلم متعجب شدند: چگونه عاقبت مورد انتظار یک فیلم میلیارد دلاری برنده اسکار با همان تیم خلاق اشتباه پیش رفت؟

سه هفته پیش، تخمین زده می‌شد جوکر۲ دست کم با فروشی ۷۰ میلیون دلار کار خود را آغاز کند که هنوز هم نسبت به فروش رکورد ۹۶.۲ میلیون دلاری «جوکر۱» در اکتبر ۲۰۱۹ بسیار کمتر بود.

نقدهای این فیلم در جشنواره ونیز متفاوت بود و حتی استقبال از آن با تشویق ۱۲ دقیقه ایستاده همراه شد.

اما در هفته‌های بعد با کاهش امتیاز Rotten Tomatoes از ۶۳ درصد در ونیز به ۳۳ درصد در اولین آخر هفته سینماها، فرو ریخت.

جوکر۲ دست کم با دو برابر هزینه تولید اولین فیلم ساخته شده است، اگرچه ارقام گزارش شده دقیقاً در مورد هزینه ساخت آن متفاوت است. فیلیپس به ورایتی گفت که کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار گزارش شده است. برخی نیز بودجه تولید این فیلم را ۱۹۰ میلیون دلار عنوان کردند. کمپانی برادران وارنر این فیلم را در ۴۱۰۲ سالن سینما در آمریکای شمالی اکران کرد که حدود ۱۲.۵ درصد از کل اکران داخلی آن به ۴۱۵ سالن آی‌مکس اختصاص داده شده است.

در سطح بین‌المللی، ۸۱.۱ میلیون دلار از سالن های سینما به دست آورده که برآورد کل درآمد جهانی آن را به ۱۲۱.۱ میلیون دلار می‌رساند. در دو هفته آینده «جوکر ۲» در ژاپن و چین نیز اکران خواهد شد.

رتبه دوم پرفروش‌ها به «ربات وحشی» از انیمیشن‌های یونیورسال و دریم ورکس رسید که در آخر هفته دوم نیز ۱۸.۷ میلیون دلار کسب کرد و مجموع فروش داخلی خود را به نزدیک ۶۴ میلیون دلار رساند. همچنین در سطح جهانی تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته است.

فیلم «بیتل جوس» تولید کمپانی برادران وارنر در آخر هفته پنجم، رتبه سوم پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد، فیلم «تبدیل شوندگان یک» از پارامونت در رده چهارم قرار گرفت و «بد حرف نزن» از یونیورسال و بلومهاوس در رتبه پنجم قرار گرفت.

دیگر اکران جدید و بزرگ آخر هفته، «پرنده سفید» لاینزگیت، با وجود امتیاز خوب A+ CinemaScore، تنها با ۱.۵ میلیون دلار از بیش از ۱۰۰۰ سالن سینما در گیشه شکست خورد.

در مجموع، اکران و فروش آخر هفته نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، افزایش یافته اما شروع نه چندان خوب «جوکر» سالن‌داران سینما را تا اینجای کار ناامید کرده است.

فیلیپس و واکین فینیکس گفته‌اند که آرزو داشتند چیزی در حد و اندازه و قدرت فیلم اول بسازند. افزودن لیدی گاگا هم ظاهرا نتوانسته آنچنان به محبوبیت و فروش فیلم همچون نسخه شماره یک جوکر کمک شایانی کند.

با این وجود، فرانسیس فوردکاپولا در مورد این فیلم نوشت: «فیلم‌های تاد فیلیپس همیشه مرا شگفت‌زده می‌کنند و از آن‌ها لذت می‌برم. از زمان نمایش فوق‌العاده «خماری»، او همیشه یک قدم جلوتر از تماشاگران است و هرگز آنچه را که توقع دارد در همان حد و اندازه برآورده نمی‌شود.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha