تهران بیش از ۲ هزار مکان تاریخی و گردشگری دارد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: بیش از ۲ هزار مکان تاریخی و گردشگری در پایتخت داریم که ظرفیت بزرگی برای جذب گردشگر داخلی و حتی خارجی محسوب می‌شوند.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، امیر قاسمی روز دوشنبه به ویژگی‌های پایتخت و جاذبه‌های گردشگری آن اشاره و اظهار کرد: تهران شهری است که همه کشور را در خود جای داده و به این دلیل باید برای همه اقشار ساکن آن برنامه داشته باشیم.

تهران بیش از ۲ هزار مکان تاریخی و گردشگری دارد

اجرای بیش از ۱۰ تور گردشگری رایگان برای محلات پایتخت

وی افزود: برای معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران برای هر محله بیش از ۱۰ تور گردشگری رایگان طراحی شده تا اهالی بتوانند از جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده پایتخت بازدید و با آنها آشنا شوند تا از این طریق با هویت تاریخی و فرهنگی شهر خود بیشتر آشنا شوند.

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: تورهای محلی رایگان است و شهروندان علاقه مند به شرکت در آن می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع گردشگری شهر تهران برای حضور در این تورها ثبت نام کنند.

قاسمی تاکید داد: اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه، اعضای فعال در مساجد طرح آرمان، اهالی فعال در پاتوق‌های محلی و اهالی هر محله از جامعه هدف اجرای تورهای گردشگری محلی هستند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم در قالب توسعه فعالیت های گردشگری، محورها و اماکن گردشگری ناشناخته و مغفول مانده پایتخت را به شهروندان تهرانی و غیر تهرانی معرفی کنیم، افزود: نیازمند استمرار در اجرای برنامه‌های گردشگری هستیم.

به گفته قاسمی، در تلاش هستیم با طراحی وبینارهای مختلف موضوع توسعه گردشگری مجازی را دنبال کنیم، در این روش گردشگری مجازی با مخاطب جهانی هدف گرفته شده تا مخاطب بیشتری با تهران و جاذبه‌های آن آشنا شود.

تهران بیش از ۲ هزار مکان تاریخی و گردشگری دارد

ثبت آثار ناملموس تهران دنبال می‌شود

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه تهران آثار ناملموس بسیاری دارد و برای ماندگاری آن نیازمند ثبت این آثار هستیم، اظهار کرد: یکی از کارهای مهم ما ثبت میراث ناملموس تهران است، تلاش داریم این آثار را شناسایی و ثبت کنیم.

قاسمی یادآور شد: اکنون ۱۸ میراث ناملموس تهران را در منطقه ۵ ثبت کرده‌ایم و این روند همچنان ادامه دارد.

تهران بیش از ۲ هزار مکان تاریخی و گردشگری دارد

اجرای برنامه‌های جدید در حوزه گردشگری

وی با اشاره به اینکه گردشگری موضوعی میان بخشی است، از اجرای برنامه‌ها و طرح‌های جدید گردشگری در پایتخت خبر داد و گفت: زنگ گردشگری و برنامه‌های متناسب با آن، برگزاری جشنواره ایده‌های نوین گردشگری برای جذب ایده‌های خلاق مردم، شعر گردشگری، موشن گرافی گردشگری مسیرهای ۱۹ گانه گردشگری پایتخت و نیز برگزاری جشنواره جایزه تهران با هدف معرفی مفاخر گردشگری در کنار جشنواره اقوام در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha