اجرای ۳۱۱ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های استان اردبیل

اردبیل-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۳۱۱ کیلومتر روکش آسفالت اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان اجرا شده است.

کلیم‌اللله وثوقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی ۶ ماه اخیر ۳۰۱ کیلومتر روکش آسفالت به صورت پیمانی و ۱۰ کیلومتر به صورت امانی (با استفاده از ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل) اجرا شده است که از این میزان ۷۹ کیلومتر راه شریانی،۶۴ کیلومتر در راه‌های فرعی و ۱۵۸ کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ساماندهی و آسفالت جاده قدیم اردبیل به مشگین‌شهر از سمت میراشرف تا جبه‌دار، ثمرین و گندیشمین به طول ۳۱ کیلومتر خبر داد و اضافه کرد: بخش زیادی از این پروژه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وثوقی اضافه کرد: این میزان روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال اجرا شده است و در حال حاضر چهار هزار ۵۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهی داریم.

به گفته این مقام مسئول ، هزینه آسفالت هر کیلومتر در راه‌های اصلی ۲۵ میلیارد ریال و در راه‌های فرعی و روستایی۲۰ میلیارد ریال است.

وی همچنین به اجرای طرح ایمن‌سازی راه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون در پنج کیلومتر از راه‌های استان سیستم روشنایی نصب و اجرایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: حذف ۱۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های استان در دستور کار اداره کل است که تاکنون سه مورد اجرا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha