رونمایی از دوربین رادارگان کنترل سرعت پلیس راهور تهران

تهران‌بزرگ - ایرنا - دوربین‌های رادارگان هوشمند کنترل ترافیک و سرعت پلیس راهور پایتخت همزمان با هفته فراجا روز دوشنبه در سومین همایش فنی و مهندسی تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این همایش بر تعامل حداکثری پلیس راهور با شهرداری تهران به منظور روانسازی و تسهیل در ترافیک شهری تاکید کرد و افزود: تامین امنیت یک پدیده اجتماعی است و مسوولیت آن بر عهده نهادهای اجتماعی مختلف است.

سردار عباسعلی محمدیان ادامه داد: تنها پلیس نیست که در این حوزه دخالت دارد، بلکه دستگاه‌های مختلف باید همسو با هم عمل کنند تا نتیجه و خروجی موفقیت‌آمیزی به دست آید، امروز ما افتخار داریم که در تهران بین تمام دستگاه‌ها در همه حوزه‌های این ارتباط برقرار شده است.

رونمایی از دوربین رادارگان کنترل سرعت پلیس راهور تهران



فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: این تفاهم و ارتباطات منجر به کاهش مشکلات و فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود اگر در زمینه فرهنگ‌سازی با اعمال قانون پیش برویم، می‌توانیم به درستی عمل کرده و با متخلفان برخورد کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این همایش اظهار کرد: با همکاری پلیس راهور، یکی از آرام ترین ماه‌های مهر سال‌های اخیر را پشت سر می‌گذاریم و ترددها با نظم کامل هر چند گاهی اوقات با حجم سنگین مواجه است ولی با هدایت پلیس و کنترل هوشمند انجام می‌شود.

رونمایی از دوربین رادارگان کنترل سرعت پلیس راهور تهران

محسن هرمزی با اشاره به تصویب طرح ۱۰ و ۲۰ توسط شهرداری تهران و پلیس راهور، ادامه داد: همکاری بین شهرداری و پلیس راهور در این دوره مدیریت شهری بویژه در حوزه کنترل ترافیک بی نظیر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: وقتی دوره ششم مدیریت شهری را تحویل گرفتیم، تعداد دوربین‌های فعال شهر یک یا دو دستگاه بود؛ اکنون بحث بروزرسانی دوربین‌ها را در دستور کار داریم چون معتقدیم دوربین‌های نظارتی به ایجاد نظم و امنیت ترافیک شهر خیلی کمک کرده است.

وی اضافه کرد: هزینه تامین دوربین‌های جدید هوشمند نزدیک به یک میلیارد تومان بود که در نوع خود هزینه سنگینی است ولی در تلاش هستیم که ۵۰ عدد از آن را تا پایان سال تحویل پلیس راهور پایتخت دهیم.

هرمزی با بیان اینکه مجموعه دولت نیز باید به ما در زمینه کنترل موتور سیکلت‌ها کمک کند، ادامه داد: بخش عظیمی از مشکلات شهر، موتورسیکلت‌ها هستند؛ یکی از کارهای واجب، برقی کردن موتورسیکلت‌های پایتخت است البته حوزه نظارت بر موتورسیکلت‌ها باید با جدیت پیگیری شود زیرا در چندین معضل شهر از جمله ترافیک و آلودگی هوا، تاثیر گذار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha