سامانه بارشی فردا وارد مازندران می‌شود

۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹
کد خبر: 85620454
سامانه بارشی فردا وارد مازندران می‌شود

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به تداوم شرایط جوی پایدار در مازندران تا فردا، پیش‌بینی کرد که با ورود سامانه ناپایدار جوی از شامگاه سه‌شنبه، علاوه بر بارش پراکنده باران، دمای هوا نیز با کاهش قابل ملاحظه همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران طی امروز و فردا سه شنبه پایدار خواهد بود و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی طی امروز و فردا بین ۲۹ تا ۳۲، مناطق غربی بین ۲۷ تا ۲۸ و مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و این افزایش دما در روز سه‌شنبه محسوس تر خواهد بود.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که از شامگاه سه‌شنبه با ورود سامانه ناپایدار جوی، علاوه بر بارش پراکنده باران دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش بگیرد و این وضعیت تا روز چهارشنبه همچنان تداوم خواهد داشت.

با ورود سامانه ناپایدار جوی دمای هوا به وییه در روز چهارشنبه کاهش محسوسی خواهد داشت و طبق جدول پیشبینی پنج روزه هواشناسی، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۹ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی روز سه‌شنبه، با چند درجه کاهش به ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد و این دمای هوا تا پایان هفته در مازندران تغییر محسوسی نخواهد داشت.

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی روز سه‌شنبه، با چند درجه کاهش در روز چهارشنبه به ۲۴ تا ۲۵ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۱ تا ۲۷ به ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد و تا پایان هفته جاری نیز تداوم خواهد داشت.

سامانه بارشی فردا وارد مازندران می‌شود

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما و از شامگاه سه‌شنبه تا روز چهارشنبه نیز نیمه ابری گاهی افزایش ابر، کاهش دما، رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در ۲ روز منتهی به آخر هفته جاری در روزهای پنجشنبه و جمعه صاف تا نیمه ابری و از شامگاه جمعه تا روز یکشنبه آینده نیز در برخی ساعات ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۲۸.۵ و دلیر چالوس با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود سه درجه افزایش خواهد داشت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه پیش‌بینی شد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha