فراجا ۴۱ وظیفه تعریف شده برعهده دارد

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در ساختار جدید که به تصویب فرمانده معظم کل قوا رسیده است برای مجموعه فراجا ۴۱ وظیفه تعریف شده است، گفت: هرکدام از این ماموریت‌ها نیاز به ۵ ماموریت زمینه ای و یا بیشتر دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از پلیس، سردار احمدرضا رادان در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به مناسبت هفته فراجا برگزار شد، اظهار داشت: امروز در جهان به ازای هر یکهزار نفر پلیس برای خدمات‌دهی و تامین امنیت مردم آن کشور وجود دارد و در کشور ما امروز این نرخ به ازای هر یکهزار نفر ۲ نفر است ؛ این در حالی است که مرزبانی نیز در سایر کشور ها از پلیس جداست و به صورت یک سازمان مجزا محسوب می شود و این مساله منجر به فشار مضاعف به نیروهای پلیس می‌شود.

سردار رادان بر لزوم افزایش بودجه فراجا در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: پلیس امروز باید بتواند در برخی پاسگاه‌های مرزی ساخت و سازها را به نحوی انجام دهد که حادثه راسک تکرار نشود و منجر به افزایش منزلت پلیس در این مقرها باشد.

وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا در مناطق عملیاتی، پلیس با خودروی ناایمن ماموریت انجام نمی‌دهد و امروز در بررسی برخی از صحنه هایی که فراجا شهید تقدیم کرده است علت اصابت گلوله به سر و گردن همکاران ما در عملیات کمین اشرار بوده و با وجود استفاده از جلیقه ضدگلوله به علت استفاده از خودروی ناایمن در این مناطق حادثه رخ داده است.

سردار رادان در ادامه بر لزوم بازنگری در برخی قوانین تاکید کرد و افزود: به نظر وقت آن رسیده که با اصلاح برخی قوانین به بی‌نظمی‌های شکل گرفته و تعریف شده پایان داد و همگان را به سمت انتظام بخشی سوق داد و می‌توان هوشمندانه، تخلفات و بی قانونی، سارق، قاچاقچی و ناهنجاری های اجتماعی را کاهش داد.

وی با بیان اینکه در عین وجود همه کاستی‌هایی که وجود داشته ما پرکارترین و بیشترین ماموریت‌های خود را با بهترین نتیجه ها به سرانجام برسانیم اظهار داشت: در ماموریت اربعین و کنترل سارقان و کشف مواد مخدر و کالای قاچاق و نیز دستگیری و طرد اتباع توانستیم کارنامه قابل ارائه‌ داشته باشیم.

هزینه برای افزایش امنیت به نوعی سرمایه گذاری است

سردار رادان با بیان اینکه امروز همه می‌دانند که هزینه برای افزایش امنیت به نوعی سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: امروز همکاران ما در همه بخش های این مجموعه جان خود را تقدیم امنیت می‌کنند و امروز ما تنها در مناطق عملیاتی شهید تقدیم نمی‌کنیم بلکه در مجموعه راهور، قاچاق کالا و مواد مخدر و برخورد با خودروهای شوتی شهدایی تقدیم می‌کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: همواره قدردان دوستان و همرزمان خود در مجلس شورای اسلامی هستیم و تلاش می‌کنیم تا با تعامل و همکاری نمایندگان محترم بتوانیم امنیت مردم را تأمین کنیم.

فراجا ۴۱ وظیفه تعریف شده برعهده دارد

لزوم بازتعریف موضوع امنیت

در ادامه این دیدار، ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک هفته انتظامی به سردار رادان و همه کارکنان انتظامی اظهار داشت: اعتقاد داریم که باید در موضوع تامین امنیت یک بازتعریف داشته باشیم و باید بدانیم که نحوه تامین امنیت به روش های سنتی میسر نیست و باید یک رویکرد هوشمند در این زمینه انجام شود.

عزیزی تاکید کرد: راه اندازی مرکز تحلیل داده های پلیس، گامی موثر در این زمینه است و مجلس آمادگی دارد که در این بازتعریف جدید همراه پلیس باشد و گام ها و وظایف خود را در این زمینه انجام دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود را در تامین امنیت اجرا کنند و در این مسیر، مجلس همراه فراجا خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha