۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85620488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت ۱۲ تن پسته از هر هکتار باغ‌های ملارد +فیلم

ملارد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد از برداشت حدود ۱۲ تن پسته در هر هکتار خبر داد و گفت: این شهرستان دارای یکهزار هکتار باغ پسته است که قابلیت افزایش ۲ برابری این سطح زیر کشت را نیز دایم.

حمید احمدی روز دوشنبه در حاشیه جشن برداشت پسته بخش صفادشت شهرستان ملارد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تقاضای توسعه باغ های پسته و انار در دهستان اخترآباد این شهرستان روبرو هستیم.

وی افزود : با اجرای برنامه های ترویجی و آموزشی و همچنین کاشت ارقام سازگار پسته با خاک و آب و هوای منطقه، پسته کاران ملاردی توانسته اند محصول باکیفیتی را به بازار عرضه نمایند که باید حمایت و تشویق شوند.

لایروبی و بهسازی قنوات ، ایجاد استخر نگهداری آب و ارائه آموزش های لازم در بهره گیری از تکنولوژی ها و توصیه های کلینیک های گیاه پزشکی از عمده اقدامات و حمایت های اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملارد از پسته کاران است که به گفته احمدی در ۶ ماهه دوم سال رونق بیشتری خواهد داشت.

سومین جشن برداشت پسته از باغات دهستان اخترآباد شهرستان ملار با حضور کشاورزان، باغداران و جمعی از مسئولان محلی و استانی در فرهنگسرای شهر صفادشت برپا شد.

در این مراسم از پسته کاران نمونه تجلیل و غرفه هایی از توانمندی روستائیان و عشایر شهرستان ملارد راه اندازی شده و به معرفی و ارائه محصولات خود پرداختند.

شهرستان ملارد در غربی ترین نقطه استان تهران دارای ۲ بخش ، ۲ شهر و ۶ دهستان که دهستان اخترآباد وسیع ترین آنها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha