دانش‌آموزان سمنان پنج مدال از جشنواره ملی خوارزمی کسب کردند

سمنان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سمنان گفت: یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز سهم دانش آموزان استان در مرحله کشوری دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن فراتی روز دوشنبه با اشاره به درخشش دانش‌آموزان این استان در مرحله کشوری دهمین دوره جشنواره نوجوانان خوارزمی، به رسانه ها بیان کرد: دانش آموزان سمنانی یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز ازجشنواره ملی خوارزمی کسب کردند که به‌صورت غیرحضوری برگزار شد.

وی اظهار داشت: محمدرضا معلم از دامغان در رشته برنامه‌نویسی زیرمحور نرم‌افزار کاربردی مدال طلا کسب کرد و در رشته پژوهش، ۲ مدال نقره سهم آیدیس محمدصالحی و یسنا رستمیان شد.

فراتی افزود: در رشته برنامه‌نویسی زیرمحور وب، زینب عجم از شاهرود موفق به کسب مدال برنز شد و سارا اصغریان نیز در رشته ریاضی زیرمحور تولیدات ریاضی، مدال برنز گرفت.

جشواره خوارزمی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سمنان گفت: هدف از برگزاری جشنواره خوارزمی تقویت توانایی‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان، تشویق به نوآوری و خلاقیت، ارتقای فرهنگ پژوهش و فناوری، شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر است.

به گزارش ایرنا، جشنواره نوجوان خوارزمی هر سال در ۱۳ محور با رویکرد تمام‌ساحتی شامل سلامت و تربیت‌بدنی، زبان و ادبیات فارسی، قرآن و معارف اسلامی، فرهنگ و هنر، ریاضی، پژوهش، و زبان انگلیسی، به‌عنوان یک فوق برنامه آموزشی با رویکرد دست‌ورزی، پرورش خلاقیت، تقویت روحیه کارآفرینی و مشارکت‌پذیری به‌منظور شناخت علائق و استعدادهای دانش‌آموزان برای تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و موقعیت‌محور بر اساس اهداف برنامه درسی ملی و نیز توجه ویژه به دستاوردهای علمی و عملی دانش‌آموزان برای ورود به میدان رقابت‌های ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۳۵ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ را در یکهزار و ۱۹۸ مدرسه با پنج‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس آغاز می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha