پیش بینی یک‌هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت زیرگذر امام موسی صدر قم

قم - ایرنا - رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، گفت: احداث زیرگذر و تونل امام موسی صدر در ضلع غربی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی پیش روی شهر قم است که یک‌هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی‌ شده‌است.

سید محمدحسین دهناد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد: تونل و زیرگذر امام موسی صدر به بهبود ترافیک و همچنین عبور و مرور زائران در پیرامون حرم مطهر بانوی کرامت کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: طول این زیرگذر و تونل یک‌هزار و ۴۳۰ متر است که از پل شهید رجایی قم آغاز و تا پل حجتیه در مقابل حرم مطهر امتداد می‌یابد.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در بودجه سال‌جاری برای آغاز مقدمات اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده‌بود.

دهناد با بیان اینکه برای احداث این زیرگذر یک‌هزار و ۶۰۰ هزار مترمربع خاک‌برداری صورت خواهد گرفت، گفت: در مجموع طول این زیرگذر با طرح‌های توسعه‌ای اطراف آن به ۱.۷ کیلومتر خواهد رسید.

وی اظهار کرد: وجود برخی معارضات مانند تاسیسات گاز مهم‌ترین چالش در اجرای این طرح حمل‌ونقل و ترافیک است.

دهناد با بیان اینکه به‌خاطر موقعیت ویژه این طرح، پروژه زیرگذر امام موسی صدر نباید معطل تامین منابع بماند، عنوان کرد: در مجموع و با احتساب تغییرات قیمتی پیش‌بینی می‌شود هزینه تمام شده احداث این طرح به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در پایان ابراز کرد: طرح زیرگذر امام موسی پس از آغاز عملیات اجرایی در یک بازه زمانی ۳۶ماهه تکمیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha