خدمات جامع درمانی به ۷۰۹ بیمار دیابتی قشم ارائه شد

قشم - ایرنا - رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم از ارائه خدمات جامع درمانی به ۷۰۹ بیمار دیابتی مراجعه کننده به این بیمارستان در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.

سید محمود احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این خدمات جامع شامل آموزش های لازم در زمینه کنترل بیماری دیابت توسط کارشناسان مجرب، ویزیت تخصصی توسط متخصص داخلی، کارشناس تغذیه و در صورت نیاز توسط متخصصان قلب و عروق و چشم بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت تشکیل پرونده کامل بیماران دیابتی، از تمام بیماران خواست تا برای بهره‌مندی از این خدمات، با همراه داشتن آزمایش های خود به این بیمارستان مراجعه کنند.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) ادامه داد: طیف سنی بیماران تحت پوشش درمانگاه این بیمارستان از ۱۶ تا ۸۰ سال است و این مرکز درمانی با هدف ارتقای سطح سلامت بیماران دیابتی و کاهش عوارض ناشی از این بیماری، این خدمات را با تعرفه دولتی در اختیار آنان قرار می‌دهد.

احمدی بر لزوم انجام معاینه سالیانه بیماران دیابتی برای پیشگیری از عوارض چشمی و قلبی این بیماری تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، دیابت بیماری خاموش قرن نامیده می‌شود که می‌تواند نشانه‌های خاموشی هم در بدن داشته باشد. برای مقابله با این بیماری و عوارض آن باید نشانه‌های خاموش دیابت را بشناسیم، رژیم غذایی مناسب داشته باشیم و ورزش را فراموش نکنیم.

دیابت نوعی بیماری مزمن است که در آن بدن نمی‌تواند از گلوکز استفاده و یا آن را ذخیره کند. دیابت زمانی رخ می‌دهد که لوزالمعده دیگر قادر به ساخت انسولین نباشد یا بدن نتواند از انسولین تولید شده به خوبی استفاده کند.

دیابت کنترل نشده می‌تواند منجربه عواقب جدی شود و به طیف وسیعی از اندام‌ها و بافت‌های بدن، از جمله قلب، کلیه‌ها، چشم‌ها و اعصاب آسیب برساند.

افزایش تشنگی، احساس ضعف و خستگی، تاری دید، بی‌حسی یا گزگز شدن دست یا پا، زخم‌ها یا بریدگی‌هایی که به کندی بهبود می‌یابند، کاهش وزن بدون برنامه‌ریزی، تکرر ادرار، عفونت‌های مکرر بدون دلیل و خشکی دهان از جمله علائم دیابت به شمار می آیند.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش های تخصصی سی. سی. یو(مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو(مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha