سایه روشن‌های هفته هفتم؛ شوک مثبت به استقلالی‌ها، بالانشینی سپاهانی‎‌ها

تهران- ایرنا- هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با اولین برد استقلال پس از چهار هفته و بعد از شوک مثبت تغییر مربی و صدرنشینی سپاهان پس از بازگشت به جاده برد همراه بود.

به گزارش دوشنبه‌شب ایرنا، لیگ برتر فوتبال در حالی از هفته هفتم عبور کرد که رفته‌رفته با گذشت هفته‌های اول، فاصله و کیفیت تیم‌ها در حال مشخص شدن است تا چهره‌ مدعیان قهرمانی و تیم‌هایی که قرار است برای سقوط بجنگند، در حال رو آمدن باشد. در چنین شرایطی باید در انتظار بازی‌های حساس‌تر و جذاب‌تر از قبل در ادامه لیگ برتر بود. در گزارشی فراز و فرودهای هفته هفتم را مرور کرده‌ایم.

عبور زودهنگام سپاهان از بحران؟

بحران سپاهان خلاف فصل گذشته طولانی نشد و آنها پس از اینکه در ۲ بازی اخیر با یک باخت و یک مساوی، هوادارانشان را نگران کرده بودند، در بازی شماره ۷، استقلال خوزستان را شکست دادند تا پس از ۲ هفته به جاده برد برگردند.

آنها با برد پنجم در هفتمین بازی‌شان در لیگ بیست و چهارم، به صدر جدول هم رسیدند تا فعلا اوضاع در اصفهان آفتابی شود. البته فاصله نزدیک تیم‌های بالای جدول و مدعی سبب شده است تا کوچکترین لغزش، یک تیم را از صدر به چند پله پایین‌تر بفرستد. اتفاقی که این هفته برای تراکتور رخ داد و پرشورها با یک شکست از پله اول به پله پنجم لیگ رفتند.

سایه روشن‌های هفته هفتم؛ شوک مثبت به استقلالی‌ها، بالانشینی سپاهانی‎‌ها

به همین خاطر ژوزه مواریس و شاگردانش در صورت ادامه بالا و پایین‌هایشان در نتیجه‌گیری باید خیلی زود با صدر خداحافظی کنند. با این حال سپاهانی‌ها با توجه به تعطیلات ۲ هفته‌ای لیگ به دلیل فیفادی در بهترین زمان و با صدرنشینی به تعطیلات رفتند تا سرمربی پرتغالی از این فرصت برای کم کردن فراز و نشیب‌های تیمش در نتیجه‌گیری استفاده کند.

تراکتور پرنوسان

تیم ناکام هفته هفتم تراکتور بود. تیمی که هفته قبل به صدر رسید و پس از تنها یک هفته از بالای جدول یک سقوط چند پله‌ای را تجربه کرد. تراکتور، پس از ۲ برد متوالی، در هفته هفتم در حالی که ۱۰ نفره شده بود و علیرضا بیرانوند هم با توجه به حواشی‌اش پس از حکم کمیته انضباطی، تمرکزش را از دست داده بود، به فولاد باخت تا پس از ۲ هفته، پرشورها طعم باخت را بچشند.

سایه روشن‌های هفته هفتم؛ شوک مثبت به استقلالی‌ها، بالانشینی سپاهانی‎‌ها

همین باخت کافی بود تا از صدر به رده پنجم سقوط کنند؛ شکستی که نشان داد تراکتور هم مانند سپاهان، در نتیجه‌گیری نوسان دارد؛ تیمی غیرقابل پیش‌بینی که در اوج نتیجه‌گیری هم می‌تواند با ثبت یک شکست، هوادارانش را ناامید کند.

عادت پرسپولیس به برد حتی در روزهای بد

پرسپولیس کارلوس گاریدو به عنوان مدافع قهرمانی در فصل جاری چه قوی کار کند و چه ضعیف، در آخر مسابقه برنده از زمین خارج می‌شود. قرمزها، در هفته هفتم در روزی که عملکردشان، نشانی از آن تیم خوب و یکدست و هجومی بازی‌های قبلی نداشت، چادرملوی اردکان، تیم تازه‌وارد لیگ را شکست دادند و باز هم با سه امتیاز از زمین مسابقه خارج شدند تا چهارمین برد متوالی آنها در ۶ بازی گذشته ثبت شود.

سایه روشن‌های هفته هفتم؛ شوک مثبت به استقلالی‌ها، بالانشینی سپاهانی‎‌ها

به نظر می‎‌رسد ژِن برد به واسطه کسب ۷ قهرمانی در ۸ فصل، در این تیم آن‌قدر جا افتاده است که قرمزها حتی در روزی که خوب هم نیستند، ورزشگاه را ، دست پر ترک می‌کنند.

با این حال به نظر می‌رسد که گاریدو باید با استفاده از تعطیلات لیگ، در نوع و شکل بازی تیمش هم مانند نتیجه‌گیری یک ثبات به وجود بیاورد تا او و هواداران سرخ‌پوش برای برد در دقایق پایانی مسابقه پس از یک نمایش ضعیف، مانند تیمی که جام را برده است، شادی نکنند!

شوک به استقلال جواب داد

هفته هفتم برای رقیب سنتی پرسپولیس، یعنی استقلال، هفته عبور از بحران بود. استقلال این هفته پس از چهار هفته سرانجام رنگ برد را دوباره دید. آنها که پس از برد هفته اول، در ۴ بازی بعدی، ۲ باخت و ۲ تساوی کسب کرده بودند، در هفته هفتم توانستند با پیروزی برابر هوادار، دوباره به جاده برد برگردند.

سایه روشن‌های هفته هفتم؛ شوک مثبت به استقلالی‌ها، بالانشینی سپاهانی‎‌ها

جدایی جواد نکونام از استقلال پس از نتیجه‌گیری ضعیف و همچنین اختلافاتی که با مالک و مدیرعامل باشگاه داشت، سبب شد تا استقلال از نظر روحی با یک شوک روبه‌رو شود و در هفته هفتم بتواند دومین برد را در فصل جاری لیگ ثبت کند.

البته نتایج ۴ هفته گذشته و کسب ۲ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن، باعث شده تا آنها با یک بازی کمتر نسبت به سپاهان، در حال حاضر با صدر ۸ امتیاز فاصله داشته باشند؛ فاصله‌ای که در صورت تکرار نتایج ضعیف، می‌تواند هواداران آبی‌پوش را خیلی زود در لیگ بیست و چهارم از قهرمانی ناامید کند.

با این حال آنها در انتظار یک مربی خارجی هستند و باید دید با انتخاب جانشین نکونام، مسیر استقلال در ادامه بازی‌های لیگ چطور پیش خواهد رفت، به خصوص که سرمربی جدید هم چند هفته برای شناخت تیم فرصت لازم خواهد داشت و این می‌تواند در ادامه روندی صعودی که با برد مقابل هوادار آغاز شد، خلل ایجاد کند.

فولاد با یحیی کمر راست کرد

فولاد با یحیی گل‌محمدی پس از یک شروع نامطمئن در هفته‌های اول به جمع تیم‌های بالای جدول اضافه شده است؛ تیمی که فصل گذشته تا پای سقوط به دسته اول پیش رفت اما در دقیقه ۹۰ در لیگ برتر ماندنی شد.

سایه روشن‌های هفته هفتم؛ شوک مثبت به استقلالی‌ها، بالانشینی سپاهانی‎‌ها

فولاد گرچه لیگ بیست و چهارم را با برد آغاز کرد اما در ادامه با کسب ۲ تساوی و یک باخت وارد بحران شد. اما آنها در ادامه با ۳ برد متوالی توانستند هم از بحران عبور کنند و هم به جمع تیم‌های بالای جدولی بیایند.

فولاد این هفته توانست در تبریز، تراکتور را شکست دهد و با کسب سومین برد متوالی به رده چهارم برسد و باید دید قرمزپوشان خوزستانی با گل‌محمدی تا کجا این روند را ادامه می‌دهند.

اولین برد پس از ۶ هفته

قزوینی‌ها که فصل گذشته، اولین حضورشان در لیگ برتر را با قرار گرفتن در رده هشتم و یک نتیجه قابل قبول تمام کرده بودند، لیگ بیست و چهارم را ضعیف آغاز کردند؛ به طوری که در ۶ بازی اول، با کسب ۳ باخت و ۳ تساوی، در حسرت برد بودند.

سایه روشن‌های هفته هفتم؛ شوک مثبت به استقلالی‌ها، بالانشینی سپاهانی‎‌ها

هفته هفتم اما پایان بحران شمس‌آذر بود و شاگردان سعید دقیقی، این هفته توانستند مس رفسنجان را شکست دهند تا اولین بردشان را در لیگ بیست و چهارم جشن بگیرند.

هر چند شاگردان محرم نویدکیا در مس با توجه به نتایج ضعیف‌شان در فصل جدید، سد چندان محکمی برای شمس‌آذر نبودند اما قزوینی‌ها امیدواند که این برد روحیه‌بخش در ادامه لیگ به آنها برای جبران کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha