۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۳۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85620986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوغان: دیر یا زود اسرائیل هزینه کشتار دسته جمعی را پرداخت خواهد کرد

تهران-ایرنا-رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه شب گفت: دیر یا زود اسرائیل هزینه کشتار دسته جمعی را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، وی به مناسبت یکمین سالگرد آغاز طوفان الاقصی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اسرائیل وحشیانه حدود ۵۰ هزار کودک و زن در غزه را قتل عام کرده است، افرادی که یکسال قبل در قید حیات بودند.

وی گفت: بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌های ادیان مختلف و مدارس در غزه دیگر سرپا نیستند، همچنان که بسیاری از خبرنگاران و نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی و سفیران صلح نیز دیگر به خانه خود بازنگشتند.

وی ادامه داد: مرگ تنها به زنان، کودکان، خردسالان و غیرنظامیان بی گناه در غزه و فلسطین و اکنون در لبنان محدود نشد، بلکه همزمان با کشتار این افراد جامعه جهانی، انسانیت و نهادهایی که از آنها انتظار ارائه خدمات انسانی و بشردوستانه می رفت نیز مردند.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش شهادت این افراد در غزه، فلسطین و لبنان را به خانواده‌های این شهدا تسلیت گفت.

رئیس جمهوری ترکیه بر لزوم پایان یافتن سیاست اشغالگری، کشتار دسته جمعی اسرائیل که سالهاست ادامه دارد، تأکید کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همانگونه که هیتلر از طریق ائتلاف مشتر بشریت متوقف شد، نتانیاهو و شبکه جنایتکار وی نیز به همین شیوه متوقف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت یک سال از آغاز جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طول این مدت ۴۱ هزار و ۹۰۹ فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۴ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۳۹ نفر شهید و ۱۳۷ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: در طول یک سال گذشته، رژیم صهیونیستی ۴۱ هزار و ۹۰۹ نفر در نوار غزه را به شهادت رساند که ۶۰ درصد آن ها زن و کودک هستند.

براساس این گزارش، شمار مجروحان نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۹۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha