۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85621106
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۵ نخبه همدانی برای جذب به دستگاههای اجرایی معرفی شدند

همدان- ایرنا- رئیس بنیاد نخبگان همدان گفت: پرونده ۵۰ نفر از نخبگان استان طی سال گذشته تایید و از این تعداد ۲۵ نخبه یا استعداد برتر برای جذب و بکارگیری به دستگاههای اجرایی معرفی شده اند.

موسی اعظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از ظرفیت و توان نخبگان برای کمک به حل مسایل کشور رویکرد دولت است و دستگاه های اجرایی نیازهای خود را برای جذب نخبگان اعلام می کنند تا متناسب با آن نخبگان جذب شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های حمایتی برای نخبگان و زمینه استفاده از ظرفیت‌های آنان در دستگاه های اجرایی ادامه داد: از دیگر فعالیت های بنیاد نخبگان همدان طی ۶ ماه گذشته برگزاری مجامع نخبگانی در سطوح دانشجویی و سرآمدان در دانشگاههای استان است.

اعظمی خاطرنشان کرد: با حضور ۲۵۰ فرد مستعد و دانشجو و محوریت بسیج دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاهها اردوهای جهادی در مناطق کم برخوردار استان برگزار شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان درباره دیدار اخیر نخبگان با مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان یادآور شد: در نگاه مقام معظم رهبری، نیروی انسانی به عنوان عظیم‌ترین ثروت نظام جمهوری اسلامی تلقی می شود و ایشان به خدمت رسانی به نخبگان در ماموریت های نخبه گزینی، نخبه پروری و نخبه گماری تاکید داشتند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نخبه را به مثابه قله نیروهای انسانی و نشانه فعلیت یافته استعدادهای انسانی دانست که از اهمیت بسیار بالایی نزد ایشان برخوردار است.

اعظمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری "کاهش انگیزه نخبگی در جامعه" را از آسیب های اجتماعی عنوان کردند و بر رفع کارآمدی کارکردی دستگاه های دولتی تاکید کردند.

وی اضافه کرد: بنیاد نخبگان استان همدان در راستای رسالت و ماموریت های بنیاد ملی، راهبرد محوری در امور مختلف نخبگان و با نگاه ماموریت گرا، راهبردهای بلند مدت خاصی را دنبال می کند که امیدواریم با مساعدت دیگر دستگاههای استانی در انجام رسالت خویش موفق باشیم.

رئیس بنیاد نخبگان مهمترین اقدامات و برنامه ها این بنیاد را تلاش در جهت جریان سازی و فرهنگ سازی ایده پردازی و نوآوری، زمینه سازی و پیگیری امور جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی خواند.

وی بر تشکیل هیات های اندیشه ورز و کارگروه ها و کمیته های مساله محور استانی در بخش های مختلف اجرایی تاکید و اضافه کرد: تشکیل هسته های پژوهشی و تحقیقاتی مساله و تقاضا محور استانی در قالب طرح شهید احمدی روشن از دیگر اقدامات بنیاد نخبگان استان همدان است.

اعظمی با اشاره به بهره برداری از ساختمان جدید بنیاد نخبگان در کنار دانشگاه بوعلی سینا، این فضا را در کشور بی نظیر و منحصر بفرد خواند.

وی از دیگر اقدامات بنیاد نخبگان استان همدان را حمایت مادی و معنوی از ۲۰۰ فرد مستعد و برتر و الگوسازی افراد سرآمد و مطرح استانی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی در میان برگزیدگان کشوری معرفی کرد.

۲۵ نخبه همدانی برای جذب به دستگاههای اجرایی معرفی شدند

رئیس بنیاد نخبگان همدان آغاز مجدد طرحهای دانش آموزی ایران گشت، تجلیل از استعدادهای برتر استانی و برگزیدگان المپیادهای علمی استان و رتبه های برتر آزمون سراسری، تجلیل و تکریم نخبگان جهاد و شهادت و همکاری با واحدهای استارت آپ در حوزه تولید کشاورزی، صنعتی و گردشگری استان و رویدادهای تخصصی را از دیگر اقدامات این بنیاد دانست.

وی حمایت از دانشجویان پسا دکتری، حمایت از بازدیدهای دانشجویی از مراکز پیشرفت و پیشرو با ۷۰۰ دانشجو را از دیگر اقدامات بنیاد نخبگان استان همدان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، بنیاد نخبگان استان همدان در سال ۹۱ تشکیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha