۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85621154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: نبرد تنها گزینه ما در برابر رژیم صهیونیستی است

تهران-ایرنا- یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش فداکاری های زیادی کرده و جز نبرد گزینه دیگری پیش رو ندارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سامی ابوزهری، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد که این جنبش فداکاری های دردناکی کرده است و رژیم اشغالگر در راستای فشار بر مقاومت به منظور تسلیم کردن آن، غیرنظامیان را هدف قرار می دهد.

وی تاکید کرد: جز نبرد گزینه دیگری نداریم و این یک جنگ فرسایشی است، ما اصل و ریشه هستیم و (رژیم) اسرائیل اشغالگر است.

اخیرا نیز طاهر النونو، از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که به برکت عملیات طوفان الاقصی مساله فلسطین تحولات منحصربفرد در راستای آزادی محقق کرد.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت یک سال از جنگ غزه، نتانیاهو در تحقق اهداف خود شکست خورد. گردان های القسام همچنان قدرت و توانایی های خود را دارد و می تواند خسارت های گران باری به اشغالگران متحمل کند.

این مقام ارشد حماس افزود: از ایستادگی جبهه های پشتیبانی از مقاومت غزه در طول یک سال گذشته تقدیر و تشکر می کنیم.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصر به‌ فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش رژیم اسرائیل، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی در همان روز و به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود کنند و در نتیجه غزه را تحت تصرف خود درآورند، اقدام به آغاز حملات هوایی شدید به مناطق مختلف این باریکه کردند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شد و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از یک سال جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha