همایش بین‌المللی حقوق کودک در مشهد آغاز به کار کرد

مشهد- ایرنا- دومین همایش بین المللی حقوق کودک صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی در محل هتل پردیسان مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، دبیر دومین همایش بین المللی حمایت از حقوق کودک در حاشیه برگزاری این همایش به خبرنگاران گفت: این همایش با هدف بررسی و تحلیل چالش‌های حقوقی و اخلاقی مرتبط با حمایت از کودکان در شرایط بحرانی و تامین حقوق اساسی آنان، به‌ویژه در بحبوحه پدیده هایی چون جنگ و شرایط ناپایدار اقتصادی و اجتماعی برپا شده است.

همایش بین‌المللی حقوق کودک در مشهد آغاز به کار کرد


دکتر عباس شیخ الاسلامی افزود: در مجموع ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که ۱۵۰ مقاله داخلی و ۵۰ مقاله خارجی است.

وی اضافه کرد: مقالات پذیرفته شده در کتاب چکیده مقالات همایش بین المللی حقوق کودک چاپ و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

دبیر این همایش گفت: همایش حقوق کودک به همت انجمن حمایت از حقوق کودک و گروه وکلای ترمیمی در راستای پیشبرد و ارتقای دانش حقوق کودک در جامعه، توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه موضوعات حقوق کودک برنامه ریزی شده است.
شیخ الاسلامی افزود: این همایش فرصت ارزشمندی را فراهم می‌آورد تا دانشجویان، استادان، پژوهشگران و فعالان حقوق کودک از سرتاسر ایران و جهان گرد هم آیند و با تبادل نظرات و تجارب خود، به ارتقای سطح آگاهی و پیشبرد عدالت اجتماعی برای کودکان کمک کنند.

وی اضافه کرد: این همایش نه تنها به تعمیق دانش و شناخت مسایل حقوقی و اخلاقی کودکان کمک می‌کند، بلکه تلاش می شود زمینه‌ساز همکاری‌های بین‌المللی و ارائه راهکارهای عملی برای بهبود وضعیت حقوقی و اجتماعی کودکان در سراسر جهان شود.

دبیر دومین همایش حمایت از حقوق کودک در ادامه حمایت بین‌المللی از کودکان غزه، حمایت از کودکان مهاجر و پناهنده، حمایت از حق آموزش کودکان، حمایت قانونی از کودکان کار و خیابان را از جمله محورهای این همایش برشمرد.

شیخ الاسلامی افزود: این محورها، نمایانگر دغدغه‌های جهانی و مشترک در زمینه حقوق کودک هستند و نشان‌دهنده تعهد این همایش به بهبود وضعیت حقوقی و زندگی کودکان در سراسر جهان است.

همایش بین‌المللی حقوق کودک در مشهد آغاز به کار کرد


وی برگزاری این همایش را فرصتی بی‌نظیر برای ایجاد همبستگی و همدلی جهانی برای حمایت از آینده‌سازان جامعه بشری عنوان و اظهار کرد: در این همایش که تا فردا ادامه خواهد داشت، علی ربیعی نماینده رییس جمهور، نماینده ارشد قوه قضاییه، نماینده وزارت امور خارجه و یونیسف حضور خواهند داشت.

به گزارش ایرنا در این همایش مهمانانی از کشورهای عراق، فلسطین و پاکستان نیز حضور دارند.

نخستین همایش بین‌المللی کودک سال گذشته در تهران و مشهد برگزار شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha