۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85621224
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آکادمی کشتی سعید اسماعیلی قهرمان المپیک در دزفول احداث می‌شود

دزفول-ایرنا- رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزش شورای اسلامی شهر دزفول گفت: آکادمی کشتی سعید اسماعیلی به منظور توسعه این ورزش و تشویق جوانان علاقه‌مند به این رشته ورزشی در دزفول احداث خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی جعفر نمازی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: احداث آکادمی کشتی سعید اسماعیلی دارنده مدال طلای المپیک پاریس به پیشنهاد علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی و حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورای شهر قرار گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی آکادمی کشتی در شهرهای کرمانشاه و مازندران به عنوان دارندگان قهرمانان المپیک افزود: نشستی در این خصوص با حضور شهردار و رییس هیات کشتی دزفول برگزار شد و زمینی از طرف شهرداری به مساحت یکهزار مترمربع روبروی قصر روناش به این منظور اختصاص یافت.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزش شورای اسلامی شهر دزفول گفت: خانه کشتی دزفول واقع در کوی آزادگان به منظور برگزاری مسابقات کشوری و استانی فعال است و با احداث آکادمی کشتی نیز در نظر داریم از ظرفیت جوانان بااستعدادی چون سعید اسماعیلی و مربیانش استفاده و جوانان بیشتری در یک محله کم برخوردار به این ورزش جذب شوند.

حجت الاسلام نمازی خاطرنشان کرد: شهردار دزفول با اختصاص زمین این آکادمی موافقت کرده است و باید در کمیسیون ماده پنج مطرح و تغییر کاربری شود تا بتوان نسبت به ساخت آن اقدام کرد.

وی افزود: در صورتی که اداره ورزش و جوانان دزفول امکان ساخت آکادمی کشتی را نداشته باشد شهرداری آمادگی دارد برای ساخت این مجموعه و راه اندازی تیم کشتی با مسوولیت سعید اسماعیلی ورود کند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول تاکید کرد: کسب مدال طلای المپیک افتخاری برای کشور است و قهرمان المپیک می‌تواند الگویی برای جوانان شهرستان باشد؛ این قهرمان دزفولی می‌تواند در چند دوره دیگر المپیک موفق به کسب مدال شود.

به گزارش ایرنا، سعید اسماعیلی ملی‌پوش وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، مرداد امسال با غلبه بر قهرمان نامدار اوکراینی به مدال طلای المپیک پاریس رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha