۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85621237
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خانه شهید "محمد بروجردی " در فهرست آثار ملی قرار گرفت

بروجرد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: خانه شهید "محمد بروجردی" در شهرستان بروجرد با پیگیری های انجام شده، در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عطا حسن پور روز سه شنبه افزود: در جلسه شورای ثبت غیر منقول هفته دفاع مقدس در ستاد راَهیان نور کشور پرونده یاد شده به دلیل ارزش معماری و معنوی مورد تایید قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این ساختمان به عنوان محل تولد و زندگی شهید بروجردی در یک دوره زمانی، از اهمیت معنوی برخوردار بوده که پس از بررسی و مطرح کردن پرونده ثبت خانه شهید محمد بروجردی در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: خانه یاد شده مربوط به دوره قاجاری - پهلوی - معاصر و در روستای دره گرگ در ۱۵ کیلومتری شمال شهر بروجرد قرار دارد.

محمد بروجردی یکم فروردین ماه ۱۳۳۳ در روستای دره گرگ از توابع شهرستان بروجرد متولد شد.

پس از وقوع انقلاب، شهید بروجردی برای مدتی کوتاه مسوول زندان اوین بود، این شهید یکی از ۱۲ نفر عضو هیات موسس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، شهید بروجردی به عنوان فرمانده سپاه در غرب کشور قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) در یکی از ماموریت‏ های خود در اولین روز خرداد سال ۶۲، وقتی برای پاکسازی شهر مهاباد راهی آنجا شده بود، در ساعت ۱۲ ظهر بر اثر انفجار مین در جاده مهاباد ـ نقده به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha