۵۰۰ دانشجو معلم در قزوین به مرحله گزینش آموزش و پرورش رسیدند

قزوین - ایرنا - رییس اداره حراست دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: ۵۰۰ دانشجو معلم از دانشگاه فرهنگیان استان به مرحله گزینش رسیده و مراحل معاینات پزشکی، مصاحبه علمی و گزینش را برای وارد شدن به سیستم ادرای آموزش و پرورش سپری کردند.

داوود قنبری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۰۰ دانشجو معلم پسر و ۲۰۰ دانشجو معلم دختر از دانشگاه فرهنگیان که به عنوان کارمند رسمی آموزش و پرورش وارد سیستم اداری می شوند، باید به قوانین اسناد و اداری آموزش توجیه شوند تا در کار خود مرتکب تخلف اداری نشوند.

وی با بیان اینکه برخی از دانشجویان به دلیل ناآگاهی از قوانین تخلفاتی انجام داده اند که تبعاتی نیز برای آنها داشته است، افزود: در همین راستا جلسات توجیهی برای دانشجو معلمان برگزار شد تا در بحث قوانین اداری مرتکب اشتباهات نشوند.

قنبری یادآور شد: دانشجو معلمان برای ورود به دانشگاه و همچنین آموزش و پرورش باید مراحلی از جمله مصاحبه علمی، معاینات پزشکی و مرحله نهایی یعنی گزینش را انجام دهند که حدود ۲ سال است، با این نکته که نوع مصاحبه ها تغییر کرده و به استانداردهایی نظیر آستانه تحمل، قدرت فن بیان و همچنین اقناع دانشجویان مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته این مسوول، مسوولان مربوطه در مرحله گزینش موضوعات گزینشی را مطرح و موارد قانونی در حفظ شئونات اسلامی و معلمی را به دانشجو معلمان گوش زد می کنند تا دچار مشکل نشوند.

رییس اداره حراست دانشگاه فرهنگیان استان قزوین خاطرنشان کرد: این مراحل به این دلیل صورت می گیرد که اطمینان کامل از سلامت دانشجو معلمانی حاصل شود و در آینده هسته اصلی رشد و پیشرفت نیروی انسانی قرار گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha