۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85621347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیمی از گاز خراسان‌شمالی در بخش نیروگاهی مصرف شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: بخش نیروگاهی با مصرف ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی بیشترین میزان مصرف را در نیمه نخست امسال به خود اختصاص داده است که نیمی از مصرف گاز استان را شامل می شود.

محمود هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون متر مکعب گاز نیمه نخست امسال در بخش های مختلف استان به مصرف رسید.

به گفته وی؛ ۱۵ میلیون متر مکعب گاز استان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: پتروشیمی خراسان با ۲۶۵ میلیون متر مکعب گاز دومین صنعتی است که بیشترین میزان مصرف گاز در این مدت را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به میزان مصرف گاز در بخش های خانگی و تجاری استان، گفت: حجم گاز مصرفی در این بازه زمانی در این بخش ۳۵۱ میلیون متر مکعب بود که در هم سنجی با سال گذشته پنج درصد افزایش را نشان می دهد.

نشت یابی پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه گاز

هاشمی در ادامه افزود: نیمه نخست امسال پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه و ۱۱۸ هزار انشعاب گاز در استان نشت یابی شد.

وی اعلام کرد که این نشت‌یابی‌ها در شهرستان‌های فاروج، شیروان، بجنورد و راز و جرگلان انجام شده و این میزان معادل ۵۹ درصد از مجموع خطوط گاز استان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی ادامه داد: همچنین در این مدت؛ تعداد ۱۱۸ هزار و ۸۶۰ انشعاب شهری و روستایی نیز مورد نشت‌یابی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، جمعیت شهری تحت پوشش گاز در خراسان شمالی به ۱۰۰ درصد و جمعیت روستایی به ۹۹.۸ درصد افزایش یافته که در هر ۲ فاکتور بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و در حال حاضر ۲۵ شهر، ۷۶۴ روستا و یکهزار و ۶۹ واحد صنعتی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha