امام جمعه بیرجند: ضعف نظارت زمینه قانون‌گریزی را فراهم می‌کند

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: با ضعف نظارت، دستبرد به قانون در دسترس خواهد بود اما بیش از همه آثار مخربی بر افکار و اندیشه مردم دارد که از همه مسایل خطرناک‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار رئیس کل بازرسی استان خراسان جنوبی افزود: نقش و کار بازرسی آثار مختلفی در حفظ منافع مردم و ثبات نظام دارد و باعث حفظ سرمایه بزرگ مردم می‌شود که مسئولان هستند.

وی اظهار کرد: یکی از نقشه‌های استعمارگران برای هر کشوری از جمله ایران این است که توسعه فساد به خصوص در بین مسئولان را برنامه ریزی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تا زمانی که افراد شرایط علمی و تجربی را به دست بیاورند و در پست مدیریت قرار بگیرند هزینه‌های زیادی می‌شود لذا سالم سازی سطوح مدیریتی و نظارت بر سطوح مختلف دستگاه‌های اجرایی که دچار فساد نشود، مسئله بسیار مهمی است.

وی به آثار حسنه این مسئله و اهمیت آن در حفظ منافع نظام اسلامی اشاره و بیان کرد: اگر در این قضیه سهل انگاری شود و به خاطر ضعف نظارت، عده‌ای فساد ایجاد کنند منافع مردم در معرض خطر قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی همچنین گفت: خون مظلومانه شهدا شکست دشمن را رقم می‌زند، همانطور که شهید سلیمانی خطرش برای دشمن جنایتکار از سردار سلیمانی بیشتر است.

وی عنوان کرد: سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله هم همین طور است چون دنیا را به حرکت واداشته و این برای استعمارگران بسیار خطرناک‌تر است چون توانست بعد از ۳۰ سال رهبری داهیانه حزب الله لبنان به مقام عندالله برسد.

امام جمعه بیرجند افزود: آرزو داریم فلسطین، غزه مظلوم و لبنان بر گرگ‌های بین المللی پیروز شوند.

۱۹ مهر سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور است که در جهت اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری، زیر نظر قوه قضاییه تشکیل ‌شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha