۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85621459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ مادر باردار در کاشان و آران و بیدگل از سقط جنین منصرف شدند

کاشان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۷۵ مادر باردار در کاشان و آران و بیدگل از سال گذشته تاکنون با مشاوره نیروهای مراکز جامع سلامت‌، خانه‌های بهداشت و مراکز نفس از سقط جنین منصرف شدند.

مهدی دلاوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاوره به مادران باردار از بدو تشکیل پرونده در مراکز بهداشت شروع می شود و تا پایان دوران بارداری ادامه دارد.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات به مادران در همه مراکز خدمات جامع سلامت طبق شیوه نامه های کشوری در دوران پیش از بارداری، بارداری و پس از زایمان انجام می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ، پیشگیری از سقط عمدی جنین را از اولویت‌های این معاونت دانست و افزود: از ابتدای امسال ۶ جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین با حضور معاونان بهداشت، درمان و غذا و دارو ، نمایندگان فرمانداری ، دادگستری و ارگان‌های نظارتی برگزار شد که ۷۰ درصد مصوبات آنها اجرا شده و بقیه در حال پیگیری و اجراست.

دلاوری گفت: مراکز نفس کاشان و آران و بیدگل از سال گذشته تاکنون به منظور انجام مشاوره انصراف از سقط عمدی فعالیت دارد که بالای ۸۰ درصد مشاوره ها به انصراف از سقط منجر شده‌ است.

وی افزود: مراکز و پایگاه‌های سلامت حوزه بهداشت به عنوان بازوی کمکی مراکز نفس عملکرد مطلوبی داشته و در بسیاری موارد در گام نخست مشاوره توسط ماماهای مراکز و پایگاه های سلامت منجر به انصراف از سقط عمدی شده و بقیه موارد به مراکز نفس ارجاع شده‌اند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha