از تخریب ورزشگاه هاکی تا حمایت وزیر ورزش از رشته‌های بومی + فیلم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون هاکی در خصوص ماجرای تخریب ورزشگاه بین‌المللی هاکی ایران گفت: این ورزشگاه در مجموعه ورزشی آزادی در حال ساخت است که ناگهان ۷۰۰ کامیون نخاله در آن تخلیه شد که هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی، برای هم‌سطح‌سازی هدر رفت.

به گزارش ایرنا، فدراسیون هاکی ایران با تخصیص بخشی از اعتبارات موفق شد ساخت و راه‌اندازی اولین زمین چمن هاکی بین‌المللی ایران را در مجموعه آزادی پیگیری کند. این زمین به مساحت ۷۷۰۰ متر در مجموعه ورزشی آزادی، که اقداماتی نظیر کارهای زیرساختی، فنس‌کشی و هم‌سطح‌سازی انجام شده بود که ناگهان ۷۰۰ کامیون نخاله در آن تخلیه شد. این نخاله‌ها مربوط به بازسازی ورزشگاه فوتبال آزادی بود که هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی فدراسیون برای هم‌سطح سازی استادیوم هاکی را هدر داد.

پس از انتشار اخبار با پیگری وزیر ورزش و رئیس مجموعه ورزشی آزادی این مسئله حل شد و دستور به تخلیه این نخاله‌ها دادند اما ضرر هزینه سطح‌سازی دوباره و عقب افتادن افتتاح این ورزشگاه را فدراسیون متحمل شد.

بهرام قدیمی در خصوص این اتفاقات اظهار داشت: ما منتظر چمن ورزشگاه بودیم که پس از نصب، بهره‌برداری را آغاز کنیم اما کارمان عقب افتاد. فکر می‌کنم بین ۲ تا ۳ ماه دیگر، اولین چمن استاندارد بین‌المللی را راه‌اندازی کنیم. البته استان‌هایی داریم که روی موکت بازی می‌کنند و ورزشگاه‌هایی نیز برای آن‌ها بسازیم.

وی با اشاره به وضعیت مالی فدراسیون عنوان کرد: در سند حسابرسی فدراسیون که در مجمع عمومی خوانده شد، ذکر شده بود که نه تنها به عنوان رئیس فدراسیون پولی دریافت نمی‌کنم بلکه از جیب خودم نیز به فدراسیون تزریق مالی انجام می‌دهم. این موضوع باعث تعجب حسابرس بود که می‌گفت من تا به حال ندیده بودم رئیس فدراسیونی، حدود ۳ میلیارد از جیب خودش وارد حساب فدراسیون کند. ما مثل رشته‌های فوتبال و کشتی از ادارات ورزش استان حمایت نمی‌شویم یا اسپانسر نداریم و اگر به دنبال عناوین جهانی و آسیایی هستیم، باید دست به چنین کارهایی بزنیم.

رئیس فدراسیون هاکی ایران درمورد احمد دنیامالی که در دولت فعلی به عنوان وزیر ورزش انتخاب شد، خاطرنشان کرد: او ارتباط بسیار خوبی بین مسئولان دارد و دسترسی خوبی به منابع مالی داد. وی به دنبال ورزش‌های بومی مثل زورخانه، هاکی و چوگان است که امروز گمنام هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha