شادمانه‌های روز کودک در سمنان با چاشنی دعا برای کودکان جبهه مقاومت

سمنان - ایرنا - دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهر سمنان با حضور در گردهمایی «روز کودک» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، شادمانه‌های خود را فریاد زدند و با دل‌های پاک و معصوم و دستان کوچک رو به آسمان برای سلامتی و آزادی کودکان مظلوم جبهه مقاومت دعا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان واقع در میدان پدران آسمانی سمنان روز سه‌شنبه بزمگاه دانش‌آموزان این شهر در جشن «روز کودک» بود.

بیش از ۴۵۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مدرسه‌های دوره ابتدایی سمنان با حضور پرشور خود محفل جشن روز کودک را مملو از شادی و نشاط کرده بودند و در حالی که در یک دستشان پرچم سه‌رنگ غرورآفرین مهین عزیزمان ایران و در دست دیگر بادکنک‌های رنگی داشتند، با جیغ و هورا، شادیشان را در روزی که به نام آنها بود، بروز می‌دادند.

کودکان در گردهمایی جشن روز کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با چهره‌هایی خندان و اراده‌هایی مصمم به یکدیگر قول می‌دادند تا در آینده فردی مفید برای جامعه باشند.

«روز کودک» هیچ کاری از ما نخواهید

یکی دوست داشت در آینده پزشک شود، دیگری پلیس و دیگری مهندس و معلم؛ هر کدام دوست داشتند در آینده برای خودشان کاره‌ای شوند و خوب درس خواندن را کلید رسیدن به آرزوهای قشنگشان می‌دانستند.

دانش‌آموزان حاضر در جشن روز کودک سمنان می‌گفتند خیلی حس خوبی است که یک روز به نام ما اختصاص داشته باشد و جالب بود که یکی از کودکان می‌گفت: «خوب است که مادر و پدرها و یا معلم‌ها به مناسبت روز کودک برایمان کیک بپزند یا بخرند و به ما هدیه بدهند و امروز هیچ کاری از ما نخواهند» که این جواب در پاسخ به انتظاری که از دیگران در روز کودک دارند، جالب بود و جای تامل داشت.

شادمانه‌های روز کودک در سمنان با چاشنی دعا برای کودکان جبهه مقاومت

ارزش‌های دینی معیار تربیت نسل سردار دل‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان در این آیین گفت: کودکان سرمایه‌ها و آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و باید تعلیم و پرورش آنان با اهتمام بیش از پیش مورد توجه باشد.

ابوذر عرفانی، بر تربیت کودکان نسل شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بر اساس ارزش‌های دینی و اسلامی تاکید کرد و افزود: در نزد خداوند مهربان دوست‌داشتن کودکان از برترین کارهاست، چرا که سرشتی پاک و معصوم دارند.

برگزاری یکهزار و ۲۰۰ عنوان برنامه در گرامیداشت هفته کودک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان نیز در حاشیه جشن روز کودک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه کودکان آینده‌ساران این مرز و بوم هستند، ابراز کرد: این نهاد تخصصی در حوزه کودک با اهتمام ویژه ارایه آموزش‌های نوین و ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه هدف خود را دنبال می‌کند.

مرتضی مزینانی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان بیش از یکهزار و ۲۰۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت هفته کودک برنامه‌ریزی کرده است و دستگاه‌های اجرایی استان به طور مستقیم عهده‌دار برگزاری ۵۰۰ عنوان برنامه هستند.

شادمانه‌های روز کودک در سمنان با چاشنی دعا برای کودکان جبهه مقاومت

وی اضافه کرد: گردهمایی بیش از ۳۵۰ کودک از زبان‌آموزان کانون زبان ایران، همایش پیاده‌روی خانوادگی فراجا، حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از ۱۰ اجرا در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و میامی، برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره ملی در مسیر آفرینش از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در این استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان بیان کرد: آغاز فعالیت کانون‌یاران و آغاز فعالیت شوراهای نوجوانان و خانواده و باشگاه خبرنگاران کودک و نوجوان و برگزاری جشنواره کودک، نوجوان و رسانه از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در این استان است.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان ۱۶ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار با بیش از ۲۰ هزار عضو دارد.

پانزدهم تا بیست و یکم مهر هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha