۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85621545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقف فعالیت واحد آلاینده تولید آسفالت/معرفی ۳۱ کارواش و قالیشویی به مرجع قضایی شهرقدس

شهرقدس - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از توقف فعالیت یک واحد تولیدی آسفالت در گشت و پایش‌های شبانه این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۱ واحد کارواش و قالیشویی فاقد تصفیه‌خانه به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، سعید محمودی روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: با توجه به آغاز فصل پاییز و احتمال افزایش آلودگی هوای استان تهران، پایش ویژه معادن شهرستان قدس در دستور کار کارشناسان این اداره قرار گرفت.

وی اظهار داشت: طی گشت و پایش صورت گرفته، کارشناسان این اداره با مشاهده فعالیت آلاینده یک واحد تولیدی آسفالت، ضمن ابلاغ تذکرات لازم نسبت به توقف فعالیت واحد مذکور اقدام و از ادامه انتشار آلایندگی این واحد جلوگیری کردند.

محمودی بر تشدید نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، صنعتی و معادن شهرستان تاکید کرد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه آلایندگی و رعایت نکردن ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی لازم با واحدهای آلاینده انجام می شود.

این مسئول همچنین از معرفی ۳۱ واحد کارواش و قالیشویی فاقد سیستم تصفیه خانه به مراجع قضایی خبر داد.

توقف فعالیت تولیدی آسفالت/معرفی ۳۱ کارواش و قالیشویی به مرجع قضایی شهرقدس

وی با اشاره به اینکه پساب واحدهای مورد نظر بدون هیچگونه تصفیه و به صورت خام وارد منبع پذیرنده می شود، خاطرنشان کرد: این امر سبب آلودگی آب های زیرزمینی و تهدید علیه بهداشت عمومی می شود و از اینرو نسبت به صدور اخطاریه زیست محیطی و همچنین معرفی واحد های مذکور به مراجع قضایی اقدام شد.

محمودی یادآور شد: پیگیری کلیه پرونده ها تا زمان صدور رأی قطعی توسط مراجع قضایی در دستور کار بوده و در صورت رفع نکردن آلایندگی توسط واحد های مورد نظر مطابق با قوانین و مقررات برخورد لازم با واحد های آلاینده صورت می گیرد.

شهرقدس با جمعیتی بیشتر از ٣١۵ هزار نفر یکی از شهرستان‌های استان تهران است و در غرب پایتخت و همسایگی استان البرز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha