از کارگری در بازار میوه و تره‌بار تا قوی‌ترین مرد جهان + فیلم

تهران- ایرنا- قوی‌ترین مرد ایران و جهان گفت: زندگی سختی داشتم و با کارگری و کار در میوه و تره‌بار زندگی خودم را می‌گذراندم. همیشه با رویاهایم پیش رفتم و شاید همین الان نیز به نتیجه دلخواه نرسیدم.

به گزارش ایرنا، پیمان ماهری‌پور که از قهرمانان، مسابقات قوی‌ترین مردان ایران و رکورددار ددلیفت کشور است، تجربه حضور در رقابت‌های جهانی را نیز دارد که موفق شد با کسب عنوان قهرمانی جهان، پرچم کشورمان را بالا ببرد.

وی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زندگی سختی داشتم و با کارگری زندگی خودم را می‌گذراندم. از ۱۳ سالگی کار می‌کردم و همه دستاوردهای من مربوط به ژنتیک نبود. من همیشه با رویاهای خودم پیش رفتم و شاید همین الان نیز به نتیجه دلخواه خودم نرسیدم.

قوی‌ترین مرد جهان با اشاره به ساختار مسابقات جهانی عنوان کرد: ۲ مسابقه اصلی در رشته ما وجود دارد که یکی ددلیفت قهرمانی جهان و دیگری WSM است؛ قوی‌ترین مردان جهان در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به میزبانی کشورهای آفریقای جنوبی و فیلیپین برگزار شد که در کنار ۳۰ نفر برتر جهان دعوت شدم. از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ نیز مسابقات در کشور آمریکا بود که نتوانستم روادید بگیرم. مسابقات ددلیفت قهرمانی جهان نیز در سال‌های گذشته به میزبانی انگلیس بود که باز هم روادید نگرفتم و این‌بار نیز در آمریکا برگزار می‌شود. یعنی مسابقاتی که می‌توانم با بهترین‌های جهان رقابت کنم، دعوت می‌شوم ولی نمی‌توانم به رقابت بروم و پرچم کشورم را بالا ببرم.

دِدلیفت یا لیفت مرده یکی از تمرینات با وزنه است که در آن یک هالتر که با صفحه‌های فلزی سنگین شده از زمین برداشته شده و تا جلوی ران بالا آورده و سپس به سمت زمین برگردانده می‌شود. ددلیفت از پایه‌ای‌ترین حرکات بدنسازی است و در کنار اسکات و پرس سینه بخشی از مسابقات وزنه‌برداری قدرتی است.

ماهری‌پور که به جز عناوین قهرمانی در بخش مدیریت ورزشی نیز وارد شده است، از روند مسابقات قهرمانی کشور صحبت کرد و گفت: اوایل آبان مسابقات دسته منهای ۱۱۰ کیلوگرم را داریم که پیشکسوتان و جوانان را نیز در همین چارچوب جای داده‌ایم. فکر می‌کنم بیش از ۲۰۰ شرکت کننده داشته باشیم که ۵ سهمیه از تمام مسابقات برای رقابت‌های مردان آهنین داده می‌شود. منابع مالی خوبی را مهیا کردیم و شهرداری استان تهران نیز حمایت خوبی از ما کرده است. بخش سنگین وزن مسابقات نیز اوایل آذر ماه و به میزبانی شهر میانه خواهد بود.

دبیر کمیته قوی‌ترین مردان همچنین از راه اندازی بخش بانوان گفت که به تازگی و با شروع مسابقات ددلیفت آغاز به کار کرده است و در آینده نیز برای مسابقات قوی‌ترین زنان برنامه خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha