محل دیدار با قطر را فردا باید اعلام کنیم/ گزینه نخست جابجایی محل دیدار رفت و برگشت است

تهران - ایرنا - معاون دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: فیفا از ما خواسته تا پیشنهاد خود را برای تعیین محل برگزاری دیدار با قطر را تا ساعت ۱۴ فردا (چهارشنبه) اعلام کنیم.

به گزارش ایرنا و بنابر اعلام روز سه‌شنبه فدراسیون فوتبال، حامد مومنی در مورد لغو میزبانی مشهد از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر، اظهار داشت: تا صبح امروز که مصاحبه‌ای توسط امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال انجام شد همه شرایط مهیای برگزاری بازی در مشهد مقدس بود. باید از استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، تولیت آستان قدس رضوی و ... هم تشکر کنیم که بابت میزبانی در مشهد، همه اقدامات را انجام داده بودند. در روزهای اخیر نامه‌ای هم توسط فدراسیون درباره شرایط میزبانی به AFC و فیفا ارسال و توضیحات کامل ارسال شد. شب گذشته نیز تیم نوجوانان ما که برای اردوی تدارکاتی در قطر حضور داشت، با یک پرواز خارجی به ایران بازگشت.

وی افزود: مسئله مهم این است که در روزهای اخیر برخی پروازها دچار اختلال شد و فیفا در نهایت تصمیم گرفت به این جهت که تیم حریف، ناظران، داوران و ... به موقع به شهر محل برگزاری بازی برسند از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرد تا پیشنهادات خودش را تا ساعت ۱۴ فردا (چهارشنبه) درباره شهر میزبان اعلام کند. در حال بررسی پیشنهادات هستیم اما منتظریم پرواز تیم ملی به تاشکند برسد تا با توجه به این فرصت، جمع‌بندی نهایی را با امیر قلعه‌نویی داشته باشیم و بُعد فنی را هم باید در نظر داشته باشیم.

معاون دبیرکل فدراسیون درباره اینکه آیا بازی قطعا در ایران برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر سه گزینه را بررسی می‌کنیم. گزینه اول این است که محل بازی رفت و برگشت با قطر را جا به جا کرده و بازی رفت در دوحه برگزار شود تا به جای آن ۱۵ خرداد در تهران میزبان این تیم باشیم. گزینه بعدی نیز سفر تیم ملی قطر به تاشکند است. این موضوع مزیت‌هایی دارد از قبیل اینکه تیم ملی با شرایط هوایی ازبکستان آشنا است و یک سفر کمتر انجام می‌دهد.

مومنی ادامه داد: گزینه بعدی نیز میزبانی در دبی است. الان منتظر هستیم پرواز تیم ملی به سلامت در تاشکند بنشیند تا جمع‌بندی نهایی را به اطلاع مردم و رسانه‌ها برسانیم. باید شرایط را از هر جهت بررسی کنیم. اولویت ما بحث فنی است‌. باید دید نظر کادر فنی چیست تا بازیکنان در بهترین حالت ممکن بازی را انجام بدهند. ان‌شاءالله تا فردا تصمیم‌گیری در این خصوص اتخاذ و به مردم عزیز اطلاع می‌شود.

تیم ملی فوتبال کشورمان با ۲ برد مقابل هنگ‌کنگ و قرقیزستان و ۶ امتیاز به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان در رده دوم جدول گروه A انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۶ قرار دارد. شاگردان قلعه‌نویی روز پنجشنبه- ۱۹ مهر- در ادامه این رقابت‌ها، در تاشکند به مصاف ازبکستان می‌روند و روز سه‌شنبه-۲۴ مهر- قرار بود در مشهد با قطر روبه‌رو شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha