۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85621799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بروجرد: معلمان دستاوردهای نظام را برای دانش‌آموزان بازگو کنند

بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد گفت: معلمان دستاوردهای انقلاب و نظام را برای دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی بازگو کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بروجرد، اظهار کرد: به تعلیم و تربیت خیلی باید اهمیت داده شود چون کار اصلی آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه باید نقاط قوت دانش آموزان باید شناسایی و تقویت شود، افزود: جلسات اولیاء و مربیان باید مستمر و با شکوه برگزار و به کمک آنها نقاط ضعف دانش‌آموزان بررسی و برطرف شود.

امام جمعه بروجرد بیان کرد: باید به بحث عقاید و اخلاق دانش‌آموزان توجه بیشتری کرد در این راستا لازم است دانش‌آموزان ما در حوزه دینی و قرآنی آموزش‌های بیشتری را فرا گیرند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم باید در اولویت باشند، اضافه کرد: دانش‌آموزان و نخبگان را در مراسم نمازجمعه مورد تجلیل قرار خواهیم داد.

معلمان دانش آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کنند

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اظهار کرد: رسالت آموزش و پرورش که در سند تحول به آن اشاره شده تعلیم و تربیت است و پرچمدار این رسالت، معلمان هستند که باید بتوانند دانش‌آموزانی با ویژگی‌های خاص و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنند.

نریمان سبحانی نیا با بیان اینکه در این راستا همه دستگاه‌ها باید با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند، افزود: اگر جامعه‌ای می‌خواهد توسعه پیدا کند باید به آموزش و پرورش توجه کرد.

وی با بیان اینکه رشد و پرورش جامعه بستگی به آموزش و پرورش دارد، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ با سه مشکل کمبود نیرو، فضای آموزشی و تجهیزات مدارس روبرو بودیم.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: در این ۲ سال اقدمات خوبی در راستای رفع مشکلات آموزش و پرورش انجام شده به طوری که بیش از ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش بروجرد جذب شدند.

سبحانی نیا تصریح کرد: به علت کمبود فضای آموزشی همه مدارس بروجرد ۲ نوبته هستند، از مجمع خیرین مدرسه‌ساز انتظار می رود، نسبت به ساخت مدارس جدید اقدام کنند.

وی بیان کرد: اکنون سه مدرسه در روستاهای طنجور، طبریجان و باده در حال ساخت است و یک خیر نیز برای احداث مدرسه در شهرک نیاوران اعلام آمادگی کرده است.

سبحانی‌نیا اظهار کرد: با شروع سال تحصیلی بازسازی و بهسازی بیش از ۶۰ سرویس بهداشتی مدارس انجام شد و ۷۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌ها خریداری شد.

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده هشت زمین چمن مصنوعی در مدارس احداث شد و خانه معلم بروجرد در مدرسه تاریخی امام خمینی(ره) احداث و به بهره‌برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: قرارگاه جهادی معلم باهدف کمک‌رسانی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و مناطق محروم راه‌اندازی شده و در این زمینه ۵۰ نفر از معلمان اعلام آمادگی کردند و به مدارس حاشیه شهر می‌روند و به دانش‌آموزان در زمینه درسی کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بحث انرژی خورشیدی نیز قرارداد با ۱۲۰ مدرسه منعقد شده که در سه مدرسه اجرا شده است، افزود: با راه‌اندازی قرارگاه جهادی معلم تاکنون سه میلیارد ریال از طرف فرهنگیان بروجردی به دانش‌آموزان و مناطق محروم کمک مالی شده است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: تاکنون سه نیروگاه خورشیدی در اداره آموزش‌وپرورش و مدارس بروجرد نصب و راه‌اندازی شده است.

سبحانی‌نیا یادآور شد: امسال در کنکور ۹۶ نفر در فرهنگیان قبولی داشتیم، همچنین در المپیادهای علمی از ۱۲۰ شرکت‌کننده در این برنامه، ۷۵ رتبه مربوط به بروجرد بوده است، در جشنواره خوارزمی نیز دانش‌آموزان بروجرد ۲ رتبه اول کشوری را کسب کردند.

وی اظهار کرد: برای سوق‌دادن دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی، ۴۴ درصد دانش‌آموزان حدود یک هزار و ۷۶۰ نفر جذب هنرستان فنی و کار و دانش شدند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: دانش‌آموزان بروجردی امسال ۱۶ رتبه زیر هزار و ۴۴ رتبه بالای هزار در کنکور سراسری کسب کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی و امنیتی فرمانداری ویژه بروجرد اظهار کرد: رسانه‌ها عملکرد آموزش‌ و پرورش را منعکس کنند چرا که مردم باید در جریان عملکرد این نهاد آموزشی و تربیتی قرار بگیرند.

حسن بلوریان بیان کرد: در جلسات بعدی شورای آموزش‌وپرورش بروجرد، مدیرکل لرستان نیز حضور داشته باشد تا از نزدیک با مشکلات آموزشی بروجرد آشنا شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر سرویس مدارس ضروری است، تاکید کرد: مصوباتی که در این شورا مصوب شده، باید اجرایی شود.

بلوریان اضافه کرد: شورای آموزش‌ و پرورش به‌عنوان بازوی توانمند فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی زمینه ساز رشد همه جانبه جامعه است.

معاون فرماندار بروجرد تصریح کرد: نهاد آموزش و پرورش تربیت نسل‌ها را برعهده داشته و شورای آموزش‌ و پرورش باید با برنامه ریزی دقیق زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha