۱.۲ میلیارد دلار اعتبار برای پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز تصویب شد

بوشهر - ایرنا- استاندار بوشهر گفت: اعتبار ۱.۲ میلیارد دلاری از محل تهاتر نفت برای ادامه ساخت راه‌آهن بوشهر - شیراز در سال جاری به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، «احمد محمدی زاده» روز سه شنبه در بازدید از قطعات مختلف راه آهن بوشهر- شیراز اظهار کرد: توسعه خط ریلی از مطالبات بسیار مهم مردم استان در چند دهه گذشته است که در دولت سیزدهم شاهد اقدامات ارزشمندی در این مسیر هستیم.

وی افزود: امروز با همراهی مجریان پروژه، از قطعات "۸الف"، "۸ ب"، "۹ الف" و "۹ ب" راه آهن بوشهر به شیراز بازدید و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این قطعات و سایر قطعات قرار گرفتیم.

استاندار بوشهر عنوان کرد: امسال ۸ قطعه جدید از راه آهن فعال و دارای پیمانکار شده و از پیشرفت قابل قبولی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید

آغاز اجرای ۶۶ کیلومتر راه آهن بوشهر-شیراز در هفته دولت

تخصیص ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به خط ریلی بوشهر - شیراز

افزایش ۴۰ درصدی پیشرفت قطعات راه‌آهن بوشهر در دولت سیزدهم

محمدی زاده تصریح کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا مهرماه سال جاری، ۱۵ هزار میلیارد ریال به پروژه راه آهن بوشهر شیراز پرداخت شده که این مهم موجب شتاب بخشیدن به پروژه شده است.

وی اضافه‌ کرد: برای تکمیل این پروژه و اتصال استان به خط ریلی، از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

پروژه راه‌آهن بوشهر – شیراز در دولت نهم کلید خورد اما چنان کند پیش رفت که انتظار برای تکمیل آن حالا ۱۷ ساله شده است، در همه این سال‌ها تسریع در روند این پروژۀ زیرساختی خواسته اصلی مردم بوشهر و فارس بوده است تا با خود رونق را به تولید و تجارت این استان ها بیاورد.

طول این خط آهن از سمت شیراز تا بوشهر ۴۳۷ کیلومتر است که به ۱۱ قطعه اجرایی تبدیل شده است و در امتداد خود شهرهای اهرم، کلمه، بوشکان، فراشبند، فیروزآباد، بایگان، کوار، شیراز، زرقان و مرودشت را در برمی‌گیرد.

آنطور که پیشتر برای طرح راه آهن شیراز-بوشهر هدف‌گذاری شده ، جابه جایی سه میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۶ میلیون تن طی ۱۰ سال، جابه جایی یک میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۲ میلیون نفر طی ۱۰ سال پیش‌بینی شده است که بی‌شک رونق اقتصادی و اجتماعی را برای این استان به ارمغان می‌آود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha