۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85621891
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فیلم| زائران حرم عبدالعظیم(ع) و کسبه ری در روز میلاد سیدالکریم چه گفتند؟

شهرری - ایرنا - همزمان با سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) شماری از زائران و کسبه سیدالکریم از عنایت، کرامت و توفیق‌های زندگیشان در زیارت این محدث شیعی و زندگی در جوار این عالم واجب التعظیم گفتند.

به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) روز سه شنبه شماری از زائران و کسبه جوار حرم ملکوتی سیدالکریم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از صفای زیارت در این آستان صحبت کردند و عنایتی که اهل بیت (ع) به آنها داشته اند گفتند.

فیلم| زائران حرم عبدالعظیم(ع) و کسبه ری در روز میلاد سیدالکریم چه گفتند؟

روز چهارم ماه ربیع الثانی سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم در قرن سوم قمری که از راویان حدیث شیعیان بوده و نسب او با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد.

حضرت عبدالعظیم حسنی متولد ۱۷۳ قمری که شیخ صدوق، مجموعه روایات وی را با عنوان جامع اخبار عبدالعظیم گردآوری کرده است. عبدالعظیم حسنی، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) را درک کرده و نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی(ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت.

حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری قرار دارد و زیارتگاه شیعیان است. در برخی روایات ثواب زیارت قبر او برابر با ثواب زیارت قبر امام حسین(ع) دانسته شده است.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha