۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85622311
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی در گیلان صادر شد

رشت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نیمه نخست امسال ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی در استان صادر شده‌است.

صالح محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان جذب مواد خام و ظرفیت فرآوری و بسته بندی این صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان ۱۸۱ هزار تن و فرصت شغلی آنها ۲۶۰ نفر است که با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: بخش عمده سرمایه‌گذاری این واحدهای تبدیلی و تکمیلی توسط بخش خصوصی و با مشارکت مردم انجام شده‌است و ۵۰۵ میلیارد ریال دیگر آن از محل تسهیلات بانکی و حمایت دولت تامین شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: مجوزهای بهره‌برداری از صنایع تبدیلی در نیمه نخست امسال در حوزه زراعی، باغی، دام و طیور به متقاضیان در شهرستان‌های صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه، رشت، شفت، رودسر، رودبار، آستارا و تالش ارائه شد.

وی بیان کرد: ارائه مجوزها برای فعالیت‌های ذخیره‌سازی و نگهداری موادغذایی در سردخانه دو مداره و نیز بالای صفر، بسته بندی میوه تازه، بسته بندی سبزی و صیفی تازه، شالیکوبی، بسته بندی انواع محصولات کشاورزی شامل؛ برنج، حبوبات، چای، انواع چاشنی، ادویه و بادام زمینی فرآوری شده صادر شد.

صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی صنایعی است که با انجام کارهای مختلف بر روی محصولات زراعی، باغی، دامی، طیور، شیلات، جنگل و مرتع موجب ایجاد ارزش اقتصادی در این محصولات به صورت انجام عملیات فرآوری و ایجاد تولیدات مختلف از محصول خام اولیه و یا بسته بندی های خرد و متفاوت انجام می شود.

بر اساس آخرین آمارها گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیتند؛ برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی استان به شمار می‌رود.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که رتبه نخست را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha