۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85622315
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجام مطالعات خاک در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی همدان

همدان - ایرنا- مدیر آب و خاک و فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: مطالعات خاک در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به پایان رسید.

یوسف کاکاوند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضرورت حفظ خاک به عنوان منبع اصلی کشاورزی، افزود: عملیات مطالعات ۵۰۰ هکتار در شهرستان ملایر و هزار هکتار در نهاوند به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: در حال تجزیه و تحلیل آماری و کیفی خاک مناطق فوق برای تصمیم گیری در خصوص بهترین نوع کشت در شهرستان ملایر و نهاوند هستیم.

مدیر آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی همدان یادآور شد: برای اجرای طرح مطالعات خاک ۱۲ میلیارد ریال تخصیص و هزینه شده است.

کاکاوند همچنین با اشاره به اینکه همدان جز استان های پیشرو درمطالعه خاک های کشور است،اظهار امیدواری کرد: با همکاری واحدهای درون سازمانی و دستگاه‌های ذیربط اجرایی بتوان روز جهانی خاک رابا شکوه تر برگزار کنیم.

شهرستان ملایر با ۳۲۰ هزار و ۹۰۰ هکتار وسعت اراضی کشاورزی سالانه ۱۳۸ هزار و ۲۱۴ هکتار زیر کشت می برند و نهاوند نیز ۱۵۳ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی سالانه ۶۶ هزارو ۳۸۸ هکتار زیر کشت می برند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha