لطف‌الله نسبی: دنیا از برد نوجوان ایرانی مقابل قهرمان پینگ‌پنگ المپیک شگفت‌زده شد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: دنیا از برد بنیامین مقابل قهرمان جهان و المپیک شگفت‌زده شد. این اتفاق بسیار بزرگی برای ماست زیرا فرجی نفر اول دنیا را برده است.

جمیل لطف‌الله نسبی در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص تاریخ‌سازی بنیامین فرجی در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل چین و برد قهرمان جهان و المپیک، اظهار داشت: بنیامین توانست با ارائه بازی خوب، شجاعانه و جسورانه که فراتر از سنش بود، قهرمان المپیک و جهان که دارای رنکینگ یک دنیا بود، شکست دهد. این موضوع اتفاق بسیار بزرگی برای تنیس روی میز ایران بود. آینده بنیامین بسیار روشن و درخشان است. البته باید برنامه ریزی برای او شود و بتوانیم سطح فنی‌اش را ارتقا دهیم و همین روند رو به رشد را ادامه دهد.

وی درباره عملکرد نوشاد عالمیان در این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: بازی‌های نوشاد هم بسیار نزدیک بود و او میلیمتری برابر حریف خود باخت. وی در بازی اول مقابل حریف چینی می‌توانست ببرد. نوشاد در گیم سوم اول و سوم بهتر از حریف بود اما متاسفانه بازی را واگذار کرد. او با حریف دوم هم بازی بسیار نزدیکی داشت اما با وجود اینکه بسیار خوب و عالی بازی کرد ولی هردو بازی را باخت.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز عنوان کرد: اگر نوشاد بازی دوم را می‌برد و دو بر صفر جلو می‌افتادیم، هیچ بعید نبود که بتوانیم تیم چین را ببریم زیرا شرایط روحی و روانی نوشاد در بازی دوم مقابل حریف چینی خیلی متفاوت شد و تیم ما جلو بود و آنها عقب بودند و این موضوع تاثیر روانی زیادی روی حریف چینی می‌گذاشت اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

لطف‌الله نسبی: دنیا از برد نوجوان ایرانی مقابل قهرمان پینگ‌پنگ المپیک شگفت‌زده شد

وی ادامه داد: برد بنیامین مقابل قهرمان جهان توقعات را از پینگ‌پنگ ایران بالا برد ولی ما باید هر بازیکنی را با توجه به توانمندی‌های خود بسنجیم. توانمندی‌ها و سیستم‌های بازی بنیامین با نوشاد تفاوت دارد و قطعا بنیامین یک سری از بازیکنان را می‌تواند راحت ببرد و نوشاد با آنها مشکل داشته باشد یا ممکن است برعکس باشد. بنیامین هنوز راه طولانی در پیش رو دارد و با این برد نباید قانع شود و امیدوارم روند رو به رشد خود را ادامه دهد و اتفاقات بهتری رقم بزند.

لطف الله نسبی یادآور شد: دنیا از برد بنیامین مقابل قهرمان جهان و المپیک متعجب شد. این اتفاق بسیار بزرگی برای ماست زیرا فرجی نفر اول دنیا را برده است. کاری که بنیامین کرده بسیاری از بزرگان پینگ‌پنگ دنیا آرزوی آن را دارند و نتوانستند انجامش دهند اما فرجی در یک بازی خیلی خوب و عالی در اولین میدان بزرگسالان توانست این اتفاق را رقم بزند.

وی گفت: قطعا یک شگفت‌زدگی در دنیای تنیس روی میز رخ داده است و چین هم در رسانه‌های خود بازتاب وسیعی نسبت به باخت وانگ چوکین مقابل بنیامین داشت و حتی شبکه‌های تلویزیونی این کشور به طور اختصاصی شکست قهرمان خود را مقابل نوجوان ۱۴ ساله ایران بازتاب دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha