۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85622583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کودکان زیر هفت سال در زنجان از بیمه سلامت خدمات رایگان دریافت می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بیمه شدگان زیر هفت سال در استان در صورت مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، تمامی خدمات در بخش سرپایی و بستری به استثنای داروی سرپایی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

سعید کرمی زنجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در تیر سال جاری در سامانه های الکترونیکی مرتبط عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۷ گروه بیماری پرهزینه از حمایت صندوق بیماری‌ های خاص و صعب‌العلاج برخوردار است، گفت: تمام این خدمات در بخش ‌های سرپایی و بستری ارائه می ‌شود.

این مسوول ادامه داد: پیرو ابلاغ شیوه نامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج، سقف مبلغ قابل پرداخت به مشمولین از ابتدای سال جاری سالانه از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به ۷۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: اغلب بیماری های صعب العلاج در گروه اطفال در حال حاضر شامل داروهای بیماران اس ام ای، فاکتورهای هموفیلی، داروهای بیماران مبتلا به سرطان، پیوند عضو و هزینه کاشت حلزون شنوایی به صورت ۱۰۰ درصدی و خدمات فیشورسیلانت، بیماران دارای اختلالات اوتیسم و سنسور دستگاه مانیتور مداوم قند خون تحت پوشش صندوق بیماری ‌های خاص و صعب ‌العلاج قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین بیماری‌ های متابولیکی که شامل ۲۵ بیماری می ‌شود نیز از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب ‌العلاج برخوردار هستند.

این مسوول ادامه داد: پوشش بیمه ای تمامی مادران باردار فاقد پوشش بیمه تا پایان دوران شیردهی و فرزندان آنها تا پنج سالگی با آزمون وسع خانوار امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه پنج دهک نخست جامعه تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان قرار گرفته ‌اند، افزود: سایر دهک ‌های جامعه نیز با هزینه حداقلی از خدمات بیمه سلامت ایران برخوردار شده ‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان هدف از ارائه بیمه سلامت برای پنج دهک نخست جامعه به صورت رایگان را افزایش میزان دسترسی به خدمات درمانی و کاهش پرداخت از جیب مردم ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: افراد فاقد پوشش بیمه درمانی می توانند از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio.gov.ir و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت طرف قرارداد بیمه سلامت بیمه نامه خود را فعال کنند.

این مسوول تاکید کرد: بیمه شدگان گرامی می توانند با شماره گیری ۱۶۶۶ "سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته و آنلاین بیمه سلامت"، مشکلات و سوالات خود را مطرح و پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha