از تجمع کودکان در حمایت از غزه تا خاطره‌بازی تلویزیون‌های شهری با سینمای کودک+ فیلم

اصفهان- ایرنا- تجمع پنج هزار نفری کودکان اصفهانی در حمایت از کودکان غزه و جبهه مقاومت، نصب ۳۰ المان (نماد) تلویزیونی در سطح شهر و خاطره بازی با فیلم‌های قدیمی کودکانه، خستگی کودکان بابت فیلم دیدن بعد از مدرسه و پرداختن به خشکی زاینده رود از جمله حاشیه‌های سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به اصفهان، سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری مجید زین‌العابدین از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه در شهر اصفهان در حال برگزاری است. در طول این ۶ روز قلب سینمای کودک در اصفهان می‌تپد. با نگاهی به فیلم‌های جشنواره می‌توان کارنامه یک ساله ژانر (گونه) سینمای کودک را بررسی و تحلیل کرد.

امسال تعداد فیلم‌های بلند داستانی راه یافته به جشنواره به عدد ۱۳ رسید که در مقایسه با دهه‌های گذشته به لحاظ کمی عدد مطلوبی نیست. در این گزارش نگاهی داریم به سایه روشن‌های این جشنواره و اتفاقاتی که در کنار اکران فیلم‌ها رخ داده است.

*از جمله هنرمندانی که در هتل محل اقامت مهمانان جشنواره امسال حضور دارند می‌توان به علیرضا خمسه، رضا بابک، بهرام عظیمی، شهره سلطانی، محمدرضا شریفی نیا، مستانه مهاجر، نفس بازغی و ... اشاره کرد.

*رضا بابک از جمله بازیگرانی است که علاقه‌ای به مصاحبه ندارد و به راحتی راضی به مصاحبه نمی‌شود. اما روز گذشته در نشست با خبرنگاران نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حاضر شد و به سئوالات پسربچه ها و دختربچه ها پاسخ داد و گفت: زاینده‌رود دغدغه اصلی فیلم «هرچی تو بگی» است.

وی افزود: دارای قصه‌ای سالم و مرتبط با مسائل زیست‌محیطی است، همچنین این فیلم به موضوعاتی همچون نشست زمین و محیط زیست می‌پردازد که بسیار مهم است.

از تجمع کودکان در حمایت از غزه تا خاطره‌بازی تلویزیون‌های شهری با سینمای کودک+ فیلم

*سه سینمای چهارباغ، ساحل و فلسطین در نزدیکی هتل محل اقامت مهمانان جشنواره امسال قرار دارند. خبرنگاران برای رسیدن به این سه سینما باید روی سی و سه پل قدم بزنند و از شمال شهر اصفهان به سمت جنوب شهر روانه شوند. پیاده روی روی سی و سه پل حس دوگانه لذت و حسرت را در خبرنگاران بیدار می‌کند. آنها از تماشای شکوه و عظمت این بنای تاریخی لذت می‌برند و بابت جاری نبودن آب در بستر زاینده‌رود غصه می‌خورند.

*امسال فیلم‌ها از ساعت ۱۴ به بعد اکران می‌شوند و بچه‌ها بعد از مدرسه به سینما می‌روند. نمایش فیلم‌ها تا ساعت ۲۰ ادامه دارد که باعث خستگی دانش آموزان دختر و پسر می‌شود. سال گذشته آنها در ایام جشنواره به مدرسه نمی‌رفتند و فقط فیلم می‌دیدند. به نظر می‌رسد برگزاری جشنواره در فصل تابستان می‌تواند این مشکل را رفع کند.

از تجمع کودکان در حمایت از غزه تا خاطره‌بازی تلویزیون‌های شهری با سینمای کودک+ فیلم

*هم‌زمان با روز جهانی کودک و در آستانه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، معاون فرهنگی شهردار و همکارانش با کودکان بیمار بیمارستان «غرضی» دیدار و گفت‌وگو کردند.

*تجمع پنج هزار نفری کودکان اصفهانی در حمایت از کودکان غزه و جبهه مقاومت، دیروز سه‌شنبه هفدهم مهر در میدان امام خمینی (ره) برگزار شد. کودکان آرزو کردند هیچ کودکی به خاطر جنگ و خشونت نگران نشود. پرچم‌های ایران، لبنان و فلسطین در دست کودکان اصفهانی دیده می‌شد.

*برخی فیلم‌ها بازیگر شناخته شده ندارند و برخی فیلم‌ها با حضور بازیگران مشهور ساخته شده اند. «آرزوی اسب چوبی» با بازی رابعه اسکویی، افشین سنگ‌چاپ، بهنوش بختیاری از جمله فیلم‌های پربازیگر امسال است. رضا بابک، نعیمه نظام‌دوست و مهدی باقربیگی نیز در فیلم «هر چی تو بگی» بازی کرده‌اند. شهرام حقیت دوست و عباس جمشیدی فر نیز بازیگران فیلم «باغ کیانوش» هستند.

از تجمع کودکان در حمایت از غزه تا خاطره‌بازی تلویزیون‌های شهری با سینمای کودک+ فیلم

*برخی از دانش آموزان از اکران فیلم «مافیای شجاعان» انتقاد کردند و گفتند این فیلم را به خاطر ترسناک بودنش دوست ندارند. در فیلم «مافیای شجاعان» یک شاگرد تازه‌وارد، در بدو ورود به مدرسه متوجه ترس مشترک بچه‌های مدرسه از یک اتاق خاص به اسم سیاه‌چاله می‌شود و با اصرار بچه‌ها تصمیم می‌گیرد وارد اتاق شود و او در اتاق با یک موجود طلسم‌شده ارتباط برقرار می‌کند. مریم مدرس، کارگردان فیلم می گوید: ژانر وحشت یکی از ژانرهایی است که نوجوانان به آن نیاز دارند.

*کودکان خبرنگاری که در این جشنواره حضور دارند هشت جلسه کلاس و کارگاه آموزشی را می‌گذرانند. موضوع یکی از این جلسات ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا بود که با عنوان «من یک دستیار هوشمند دارم!» برگزار شد.

از تجمع کودکان در حمایت از غزه تا خاطره‌بازی تلویزیون‌های شهری با سینمای کودک+ فیلم

*تعداد ۳۰ المان تلویزیونی در ابعاد بزرگ در میادین و چهارراه‌های اصلی شهر اصفهان نصب شده که ۱۰ فیلم خاطره‌انگیز ویژه کودکان و نوجوانان را معرفی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha