۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1766
کد خبر: 85622727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توانمندسازی معلمان عامل کلیدی در ارتقای کیفیت آموزشی است

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: توانمندی معلمان در کلاس‌های درس و اصلاح محتوای آموزشی کتب درسی، دو عامل اساسی و کلیدی در ارتقای کیفیت آموزشی است.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش‌ و پرورش، علیرضا کاظمی در پیامی به مناسبت برگزاری همایش توانمندسازی سرگروه‌های آموزشی کشور اظهار داشت: تلاش برای ارتقای کیفیت نظام آموزشی و سطح آموزشی و تربیتی مدارس متوسطه، بویژه مدارس دولتی از جمله اهداف و آرمان‌های آموزش و پرورش کشور در راستای برقراری عدالت آموزشی است.

وی ادامه داد: این مهم از طریق متناسب سازی و بازسازماندهی تمامی منابع و ظرفیت‌های موجود و پیش بینی زمینه‌هایی برای ارتقای کیفیت عناصر و اجزای اصلی آموزش مانند ارتقای معلمان، کتاب درسی، مقررات و رویه‌های آموزشی، تجهیزات و منابع فیزیکی و از همه مهم‌تر ارتقای کیفیت نظارت و کنترل دقیق عملکردها و شاخص‌های عملکردی نظام آموزشی در مدارس میسر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تمامی فعالیت‌های مربوط به نظارت آموزشی بر عملکرد معلمان در مدارس و ارائه پیشنهادهای اصلاحی به حوزه‌های مختلف مرتبط جهت اجرایی‌کردن آن در نظام آموزشی، همه ساله از طریق گروه‌های آموزشی در استان‌ها و مناطق کشور و با تلاش‌های جهادی آنها در حال پیگیری و انجام است؛ بنابراین هماهنگ کردن سیاست‌های اجرایی موردنظر وزارت متبوع و همچنین به روز رسانی دانش، اطلاعات و مهارت اعضای گروه‌های آموزشی بویژه سرگروه‌های درسی، از اهم فعالیت‌های راهبردی مورد تاکید و مرتبط با توانمندسازی معلمان بویژه دبیران دوره متوسطه است که باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

کاظمی عنوان کرد: در این میان؛ توانمندسازی معلمان در استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی، بازی‌وارسازی در امر آموزش، خلق موقعیت‌های متنوع یادگیری و مهارت آموزی بویژه در حوزه علوم پایه، نیاز اصلی کشور و یکی از رویکردهای مهم سیاست گذاران آموزشی به شمار می‌رود. این موضوع در اسناد تحولی نظام آموزشی مورد تاکید قرار گرفته و تقویت آموزش‌های مهارتی را ضروری کرده است.

وی یادآورشد: از طرفی سرگروه‌های درسی که همگی از جمع معلمان مجرب و فرهیخته هر رشته/ درس انتخاب می‌شوند، همواره در اجرای سیاست‌های کیفیت بخشی با نارسایی‌های مختلفی همچون کمبود ساعات تخصیصی به گروه‌های آموزشی، کمبود امکانات و تجهیزات و نارسایی‌های ویژه مدارس و کلاس‌های درس متناسب با زیست بوم مربوط مواجه هستند و باید بتوانند در فرصت متناسب در این خصوص نیز بحث، بررسی و تصیمیم گیری کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این فرصت مغتنم و از این طریق از هماهنگی اجرای این دوره در شهر شیراز با هدف توانمندسازی سرگروه‌های درسی که دستاورد آن به یقین توانمندسازی دبیران دوره متوسطه سراسر کشور و ارتقای کیفیت آنها خواهد بود و همچنین از حضور فعال شما به عنوان سرگروه‌های آموزشی دوره اول متوسطه سراسر کشور در این همایش فاخر سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم حاصل این دوره، توشه‌ای مناسب برای تسریع توانمندسازی و تسهیل ارتقای کیفیت آموزشی معلمان دوره متوسطه در سراسر کشور باشد.

به گزارش ایرنا، دوره های توانمندسازی از تابستان ۱۴۰۳ آغاز شده و تا پایان خرداد ۱۴۰۴ ادامه دارد و در شیوه‌نامه این دوره عنوان شده است که هر معلم به مدت ۴۰ ساعت آموزش می‌بیند.

الزام شرکت در دوره‌ها، با معلمان با سابقه کمتر از هشت سال (به جز معلمان تازه استخدام شده سال۱۴۰۳) و همچنین معلمان مدارس عادی دولتی استان است و سایرمعلمان نیز می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. این دوره‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شود و نباید از شرکت کنندگان وجهی اخذ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha