استان اردبیل ظرفیت‌های بالایی در توسعه گردشگری شیلات دارد

اردبیل - ایرنا - فعال حوزه گردشگری گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه توسعه گردشگری شیلات دارد و در صورت توجه، این بخش می‌تواند نقش موثری در ثروت‌آفرینی و ارتقای اقتصاد استان داشته باشد.

علیرضا احدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین اهداف هلدینگ دروازه صلح ملل و شرکت ایرانگردی و جهانگردی موضوع اقتصاد گردشگری است که در این زمینه اهداف مختلفی تعریف و برای آن برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران یکی از رشته‌هایی که در سطح استان مدنظر قرار گرفته توسعه گردشگری شیلات است که در این راستا از علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران این بخش حمایت می‌کنیم.

مدیر نمایندگی هلدینگ دروازه صلح ملل استان اردبیل با بیان اینکه ماموریت و هدف ما تشویق سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است، اضافه کرد: ما آماده هستیم ظرفیت‌های مالی و فنی خود را برای پرورش انواع ماهی قزل آلا، ماهی زینتی و حتی خاویاری طبق نظرات کارشناسی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

احدی ادامه داد: این همکاری می‌تواند در قالب ساخت حوضچه‌ها، نصب پلتفرم‌هایی برای تخصیص مجوزهای لازم برای گردشگری و بوم‌گردی و خدمات رفاهی در روستاها یا جاده های منتهی به مراکز گردشگری شکل بگیرد.

وی با اشاره به نشست‌های کارشناسی با حضور مدیران اداره کل شیلات و سرمایه‌گذاران اظهار کرد: کارشناسان هلدینگ دروازه صلح ملل می‌توانند در زمینه تامین مواد یا اختصاص سهمیه پرورش ماهی یا زمین‌های مورد نیاز و حتی سرمایه به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان این حوزه کمک کنند.

مدیر نمایندگی دروازه صلح ملل استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این رشته گردشگری می‌توان یک بخش گردشگری در داخل مجموعه‌های پرورش شیلات راه‌اندازی کرد و گردشگران در آن نحوه پرورش ماهی، صید و پخت ماهی را به طور مستقمی و از نزدیک تجربه کنند.

این فعال صنعت گردشگری با اشاره به آب و هوای مطلوب اردبیل برای پرورش انواع ماهی و رونق گردشگری شیلات یادآورشد: کارشناسان دروازه صلح ملل توانسته‌اند زمان پرورش ماهی و غذای آن را به نصف کاهش دهند از این جهت فعالیت در این رشته برای سرمایه‌گذاران مقرون به صرفه و اقتصادی است و ما با آغوش باز طرح‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

آماده سرمایه‌گذاری در پروژه سرزمین موج‌های آبی سرعین هستیم

وی با تاکید بر لزوم معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری استان در شهر سرعین پروژه سرزمین موج‌های آبی است که سال‌هاست با حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه‌کاره مانده است و مجموعه دروازه صلح ملل آماده سرمایه‌گذاری در این مجموعه است.

احدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، راه وشهرسازی ، امور اقتصادی و دارایی عضو هیات رئیسه این مجموعه هستند و ترکیب هیات رئیسه استانی هم متشکل از مسئولان این وزارتخانه‌ها در استان خواهد بود، این ظرفیت وجود دارد که فرایندهای سرمایه‌گذاری و اخذ مجوزها در سریع‌ترین زمان ممکن طی شود.

وی ادامه داد: در این زمینه تاکنون قریب به ۳۹ جلسه با سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف برگزار شده و طرح‌های خوبی از جمله بالغ بر ۲۸ طرح عمرانی گردشگری تفریحی توریستی در این جلسات تدوین و به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است.

سفرهای ارزان قیمت برای گردشگران از آبان ماه

مدیر نمایندگی هلدینگ دروازه صلح ملل همچنین از برنامه‌ریزی برای سفرهای ارزان قیمت برای متقاضیان ایرانگردی خبر داد و گفت: در راستای عمل به یکی از اهداف تعریف شده هلدینگ دروازه صلح ملل از سوی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی قرار است با همکاری بانک مهر کارت سفر در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح اعتباری بین ۵۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با سود چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

این فعال صنعت گردشگری با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه خواهد بود، یادآورشد: این طرح در راستای رونق بخشی به صنعت گردشگری از اول آبان ماه اجرا می‌شود و قرار است در مرحله اول برای کارمندان و در ادامه برای عموم شهروندان اجرایی شود.

احدی ادامه داد: در قالب این طرح گردشگران می‌توانند از استان‌های دیگر به اردبیل سفر کنند و از اردبیل به شهرهای مشهد، کیش، قشم، شیراز و اصفهان سفر کنند. در این راستا متقاضیان با مراجعه به مجموعه صلح ملل معرفی نامه دریافت می کنند و بعد از ارائه مدارک و اعتبار سنجی تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی در عین حال گفت: این تسهیلات فقط برای رونق گردشگری است و متقاضیان نمی‌توانند از اعتبار آن در سایر بخش‌ها و فعالیت‌ها استفاده کنند.

وی همچنین گفت: یکی از ماموریت‌های دروازه صلح ملل مرمت آثار تاریخی است که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و با کمترین هزینه اقدام به مرمت آثار تاریخی در استان کنند و کارشناسان نخبه مرمت هم می‌توانند در این زمینه یاریگر ما باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha