فعالیت اتباع خارجی در مراکز تولیدی مواد غذایی ممنوع است

تهران - ایرنا- بازرس کل استان تهران و رئیس بازرسی منطقه یک کشوری گفت: تمامی تولیدکنندگان مواد غذایی مطلع باشند که حق استفاده از اتباع خارجی چه مجاز و چه غیرمجاز در محیط تولید مواد غذایی را ندارند و در صورت مشاهده بازرسان، کالاهای تولید شده غیراستاندارد و غیربهداشتی به جامعه معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، افشین سهراب‌خان روز چهارشنبه ضمن گرامیداشت ۱۹ مهر سالروز تاسیس سازمان بازرسی اظهارداشت: سازمان بازرسی براساس قانون نظارت بر حسن اجرای امور را برعهده دارد.

وی درباره فعالیت اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی افزود: بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی ممنوع است و درصورت ملاحظه بازرسان در واحدهای تولیدی قطعا برخورد قانونی خواهد شد.

 بازرس کل استان تهران اضافه کرد: بازدید از واحدهای تولیدی به ویژه در شهرک های صنعتی برای رفع موانع بانکی و اخذ مجوزهای کسب و کار در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در حال انجام است.

سهراب خان درباره اهم اقدامات اداره کل بازرسی استان تهران گفت: اتحادیه کالاهای درون شهری ساماندهی شد و با نصب برچسب و شماره‌های تماس، غیرمجاز ها از محدوده خارج شدند البته هنوز هم تعدادی وجود دارد اما مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اتحاد، افراد و اتحادیه‌های مجاز را شناسایی کنند.

ساماندهی پخش سوخت در سطح استان تهران

وی ادامه داد: پخش سوخت در سطح استان تهران ساماندهی شد و به دلیل نصب دوربین و سایر دستگاه‌های کنترلی از قاچاق سوخت جلوگیری شده است.

 بازرس کل استان تهران با تاکید بر پیگیری نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری در پایتخت گفت: بخشی از موضوع تامین اعتبار برای انجام این مهم مورد پیگیری قرار گرفت.

سهراب خان به احکام پرونده‌های تعزیرات شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های بازرسی اداره کل استان تهران در سال جاری تعیین تکلیف پرونده‌های مالی سنگینی است که در تعزیرات رسوب کرده‌است.

 بازرس کل استان تهران به رفع موانع تولید به اقدامات ستاد تسهیل اشاره کرد و افزود: دادگستری استان تهران ۱۲ کارگروه در این زمینه تشکیل داده است و مسئولیت کارگروه صادرات و گمرک در راستای تسهیل کار برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان به عهده بازرسی استان تهران گذاشته شده است که در این راستا نشست‌های متعددی با حضور مسئولین اجرایی با تولید کنندگان و صادرکنندگان به منظور شناسایی و حل مشکلات آنها برگزار شده است.

هشدار به سازندگان ویلاها و آپارتمان‌ها

سهراب‌خان با تاکید بر مقابله با زمین خواری و متجاوزان در این حوزه اظهار داشت: اداره کل بازرسی استان تهران در این زمینه برخوردهای شدیدی با زمین‌خواران و عاملان ساخت‌وسازهای غیرمجاز داشته است همچنین با وسعت زیاد ساختمان‌های غیرمجاز تخریب شده است و این رویه ادامه خواهد داشت. مدیرکل بازرسی استان تهران هشدار داد که سازندگان ویلاها و آپارتمان‌ها در ساخت و ساز ضوابط قانونی را رعایت کنند.

بازرس کل استان تهران درباره آزادسازی اراضی گفت: در سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع در اراضی شهری و ۵۰ هزار هکتار در اراضی زراعی، ملی، مرتع و جنگل با ورود بازرسی استان تهران آزادسازی شده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز بازرسی حوزه سلامت شهروندان است، گفت: از تولیدکنندگانی حمایت می‌کنیم که قوانین و مقررات را به جد رعایت کرده باشند.

 بازرس کل استان تهران به بازدید از بازرسی از بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم سال قرار است به صورت سرزده بازدیدهایی از بیمارستان‌های استان تهران داشته باشیم و در صورت مشاهده یا تخلفات برخورد قانونی صورت خواهد گرفت؛ از این رو به روسای بیمارستان‌ها اعلام می‌کنیم تا محیط سالم و به دور از آلودگی با استفاده از وسایل استریل شده برای بیماران فراهم کنند.

وی با اشاره به صدور ۱۳۸ گزارش هشداری به مدیران استانی اظهار داشت: ۳۳ گزارش هم در سطح کشور عملیاتی شد همچنین ۱۳۲ گزارش اصلاحی به دستگاه‌های اجرایی ارسال شد و این اقدام در راستای صیانت از حفظ حقوق عامه انجام شده است.

بازگشت ۱۲ و نیم همت به بیت‌المال

سهراب‌خان درباره اثربخشی‌های بازرسی کل استان تهران به اعاده به بیت‌المال اشاره کرد و گفت: در نتیجه اقدامات بازرسی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۲ و نیم همت به بیت‌المال برگشت داده شد همچنین در بحث وصول مطالبات هم فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم از جمله مبلغ ۳۸۸ میلیارد تومان مطالبات بانک ملی از یکی از شرکت‌ها وصول شد همچنین در یک نمونه دیگر مبلغ ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از یکی از شرکت‌های پتروشیمی استان تهران وصول شده است.

بازرس کل استان تهران  همچنین از اقدامات بازرسی کل استان تهران برای تسریع در راه‌اندازی و فعالیت خط مترو اسلامشهر خبر داد.

سهراب‌خان در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت‌های سامانه گزارشگران فساد و نیز گشت ارشاد مدیران گفت: در سازمان بازرسی دو سامانه داریم؛ سامانه گزارشگران فساد و سامانه رسیدگی شکایات. وی توضیح داد: در سامانه رسیدگی به شکایات، اسم و آدرس و مشخصات فرد مشخص است اما در سامانه گزارشگران فساد، اسامی و مشخصات گزارشگر پنهان است و فقط اعلام فساد ثبت می‌شود.

 بازرس کل استان تهران افزود: گشت ارشاد مدیران هم شامل بررسی فساد در دستگاه‌های دولتی و ترک فعل و تخلفات مالی و اداری مدیران است که ارسال بیش از ۲۰۰ گزارش اصلاحی و گزارش‌های کیفری و تخلفاتی در سال ۱۴۰۲ نتیجه فعالیت این حوزه است. گشت ارشاد مدیران، پرسنل بازرسی استان تهران هستند که با همکاری بازرسان افتخاری از بخش‌های دولتی و خصوصی کارها را پیش می‌برند.

بازرس کل استان تهران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات بازرسی در پاسخ به شکایات مردمی برای رفع موانع دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اظهار داشت: در خصوص وام ازدواج شکایت‌هایی به بازرسی می‌رسد و بازرس بانک و بیمه به این گزارش‌ها رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: در بیش از ۱۰ شعبه از بانک‌های مختلف تهران تخلفاتی گزارش شده بود که مورد پیگیری قرار گرفت همچنین بخشی از تخلفات بانک‌ها در زمینه نوبت دهی بود که این رویه‌ها اصلاح شد.

تاکید بر پیگیری اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

سهراب خان با تاکید بر پیگیری اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: پیگیری اجرای صحیح این قانون با دستور ریاست سازمان بازرسی کل کشور، برای کل کشور تعریف شده و با متخلفین برخورد می‌شود.

بازرس کل استان تهران درباره اقدامات سازمان بازرسی در زمینه حل معضل آلودگی هوا در پایتخت، گفت: درباره آلودگی هوا بخشی از موضوع ملی است و باید وزراتخانه‌ها در این حوزه تصمی‌گیری کنند و رسیدگی بخش دیگری نیز برعهده محیط زیست استان تهران است که در این رابطه با مسئولان اجرایی جلساتی برگزار شده است همچنین دادستانی تهران به جد پیگیر این موضوع است.

وی با اشاره به تعریف بازرسی دوره‌ای از کارخانجات تولیدکننده آلودگی، ادامه داد: بازرسی کل کشور در رابطه با موضوع محیط زیست بر کارخانه‌هایی که آلودگی تولید می‌کنند، نظارت دارد و در سطح ملی چند مدیر ارشد به دلیل ترک فعل‌ها به مرجع قضایی معرفی شدند.

سهراب‌خان با بیان اینکه غلظت آلودگی نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است، اضافه کرد: در سال‌های قبل بهینه‌سازی خودروها جزو اقداماتی بود که باید صورت می‌گرفت همچنین با پیگیری‌های مجدانه سوخت مازوت برچیده شد و اقداماتی نظیر برقی کردن موتورسیکلت‌ها و خودروها در دستور کار قرار دارد. البته بهینه‌سازی اعتبارات گسترده‌ای نیاز دارد و از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است باید توجه داشت که آلودگی یک شبه ایجاد نشده است که  با اقدامات فوری از بین برود.

بازرس کل استان تهران تصریح کرد: آلودگی در سه سطح آلودگی هوا، آلودگی آب و آلودگی محصولات کشاورزی حاصل از آبیاری‌های غیرمتعارف در استان تهران در حال بررسی است و نتایج بازرسی آن منتشر خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه هشدار سازمان بازرسی به شبکه بانکی کشور در رابطه با رعایت نرخ سود سپرده‌های بانکی گفت: پیرو پیگیری‌ها اکنون این رویه در بانک‌های دولتی اصلاح شده است ولی وقتی سازمان بازرسی گزارشی را می فرستد به استناد ماده ۱۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور تا انتها آن را پیگیری خواهد کرد و پیشنهادات سازمان بازرسی پشتوانه قانونی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha